Заплахи

Microsoft е най-използваната марка за фишинг атаки

Александър Главчев

Microsoft и Zoom са най-често използваните марки във фишинг атаките през 2020 г., съобщи Atlas VPN, позовавайки се на данни на INKY. Общо 80% от всички подобни кампании през имейл през миналата година са имитирали тези две компании.

Технологичната компания Microsoft e категоричен лидер антикласацията. Марката е използвана в 28 536 уникални опита за фишинг, което представлява почти 70% от всички подобни кампании през миналата година.

На второ място се нарежда Zoom, чиято популярност се увеличи взривно на фона на пандемията, когато всички отрасли се насочиха към инструменти за дистанционна видео комуникация. Марката е използвана в 3803 фишинг кампании, което представлява над 9% от всички подобни опити.

Третото място в списъка е заето от най-големия онлайн търговец на дребно Amazon. Търговското име е използвано в 2747 или почти 7% от фишинг кампаниите през 2020 г.

Общо над 12% от всички фишинг имейли за миналата година са използвали имитация на марка като своя тактика. Според анализаторите технологичният сектор е най-засегнат в тези случаи. Имена като Microsoft, Netflix, DocuSign, LinkedIn, Apple, Dropbox и ADP са експлоатирани в близо 72% от всички фишинг кампании, имитиращи съществуващи марки.

Следващ в класацията е телеком секторът. Имена като Zoom, RingCentral, eFax, Xerox и AT&T, са използвани в близо 14% от всички опити за фишинг през 2020 г.

На трето място са марки от сектора на търговията на дребно с 8,5% всички опити за фишинг. Известни марки включват Amazon и CVS, както и Sam's Club и американския гигант Walmart.





© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2021 съгласно Общи условия за ползване

X