Законодателство

Забрана на Huawei в 5G на Германия удря местната автомобилна индустрия

Иван Гайдаров

Германската автомобилна индустрия, включително BMW, Mercedes-Benz, Audi, Volkswagen и техните дъщерни дружества, съвсем скоро могат да се сблъска с нарастващи предизвикателства на и без това свиващия се за тях китайски пазар. Основна причина за това може да се окаже спор около изграждането на 5G мрежите в страната.

Огромната китайска телекомуникационна компания Huawei се опитва да развие 5G инфраструктура и услуги на международните пазари, но наскоро правителството на САЩ я определи като заплаха за сигурността заради опасения, че тя използва своите мрежи, за да шпионира и изпраща чувствителна информация до китайските служби. Въпросът е ключова част и от новите търговски преговори между САЩ и Китай.

Оттогава все повече правителства започнаха да поставят под въпрос разширяването на 5G инфраструктурите на Huawei на територията на страните си. Подобно движение има и в германското правителство, като то е насочило всичките си усилия да отмени решението на канцлера Ангела Меркел, която отказа напълно да забрани 5G мрежата на Huawei.

Ето какво съобщава South China Morning Post:

"В събота китайският посланик в Германия заяви: "Ако Германия вземе решение, което води до изключването на Huawei от германския пазар, ще има последствия. Китайското правителство няма да стои безучастно. "

[...]

Той напомни, че германските производители са представлявали ¼ от 28-те милиона автомобила, продадени в Китай миналата година, по статистика на Bloomberg.

"Можем ли да кажем, че германските автомобили не са безопасни, само защото сме в състояние да произвеждаме китайски? Не, това би бил чист протекционизъм", каза той.

Неговите забележки подтикнаха много германски коментатори, включително Торстен Бенър, директор на базирания в Берлин Институт за глобална публична политика, да интерпретират въпроса му като "открита заплаха".

Новината идва на фона на сделката на Huawei с Telefonica Germany, втория по големина мобилен оператор в Германия, през миналата седмица, която доведе до редица негативни коментари.

Ако в правителствените среди в Германия продължи натискът срещу Huawei, евентуални ответни мерки от страна на Пекин лесно биха могли да доведат до милиарди евро загуби за германските автомобилни производители. По този начин германските политици са изправени пред много сложната ситуация, с оглед на факта, че са наясно с близостта между китайското правителство и големите местни компании.




© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2020 съгласно Общи условия за ползване

X