Бизнес

Gartner: Huawei и Apple се справят по-добре на свиващия се пазар на смартфони

Владимир Владков

Глобалните продажби на смартфони са спаднали с 20 на сто годишно през второто тримесечие на 2020 г., главно заради продължаващата пандемия от Covid-19 на основните пазари, заявиха от Gartner.

Останалите агенции, анализиращи пазара на смартфони, публикуваха данните си за второто тримесечие още в края на юли, но Gartner смята, че нейните данни са по-точни. Резултатите от анализа са доста интересни, като на фона на 20,4% спад спрямо същия период на миналата година, спадът при Huawei е само 6.8%, а Apple на практика постига същите продажби (само -0.4%).
Доставчик Хил. броя, 2Q20 2Q20 дял Хил. броя, 2Q19 2Q19 дял Промяна 2Q20-2Q19
Samsung 54,759.4 18.6% 75,111.8 20.3% -27.1%
Huawei 54,125.0 18.4% 58,055.7 15.7% -6.8%
Apple 38,386.1 13.0% 38,522.9 10.4% -0.4%
Xiaomi 26,095.2 8.9% 33,250.7 9.0% -21.5%
OPPO 23,612.1 8.0% 28,070.2 7.6% -15.9%
Други 97,692.1 33.2% 137,282.5 37.1% -28.8%
Общо 294,669.9 100,00% 370,293.9 100,00% -20.4%
Източник: Gartner

"Подобрената ситуация в Китай доведе до възстановяване на пазарното търсене спрямо предишното тримесечие, заяви Аншул Гупта от Gartner. - Ограниченията за пътувания, затварянето на магазините и по-разумните разходи за несъществени продукти по време на пандемията доведоха до второ поредно тримесечие на спад на продажбите на смартфони през тази година."

"Представянето на Huawei в Китай помогна на компанията да избегне още по-лошо тримесечие. Huawei разшири преднината си в Китай, където завоюва 42,6% от пазара на смартфони за второто тримесечие на 2020 г. Huawei предприе агресивна стратегия за въвеждане на нови продукти и за насърчаване на продажбите в Китай и се възползва от силната подкрепа на доставчиците на телекомуникационни услуги за своите 5G смартфони", добавя той.

"Продажбите на Apple iPhone са доста по-добри за тримесечието в сравнение с повечето доставчици на смартфони, а освен това компанията увеличи продажбите си спрямо предходното първо тримесечие. Подобрената бизнес среда в Китай помогна на Apple да постигне растеж и в тази страна. В допълнение, въвеждането на новия iPhone SE насърчи потребителите на по-старите телефони да обновят своите смартфони. "

Gartner заяви, че Samsung и Huawei вече са практически "рамо до рамо", като компанията от Южна Корея е продала 54,7 милиона смартфона, а Huawei - 54,1 милиона, въпреки че броят им е намалял съответно с 27,1 на сто и 6,8 на сто.

Xiaomi запазва четвъртата си позиция, въпреки спадът от над 21 на сто. Пазарният й дял обаче е нараснал до 8% при 7.6 на сто година по-рано.

Gartner: Huawei и Apple се справят по-добре на свиващия се пазар на смартфони





© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2020 съгласно Общи условия за ползване

X