Устройства За Достъп

Над 225 милиона смартфона с eSIM ще бъдат продадени през 2020 г.

Владимир Владков

Ръстът на продажбите на смартфони с eSIM ще продължи възходящата си траектория, а през 2020 г. ще видим много нови модели, включително на Samsung, която също навлезе на пазара на eSIM. Неотдавна пуснатата фамилия устройства Samsung S20 с поддръжка на eSIM ще допринесе, като глобалните доставки на eSIM смартфони през 2020 г. ще надминат 225 милиона, показват данните на ABI Research.

Още след като Apple обяви поддръжката на eSIM в нейните смартфони XR и S още през 2018 г., всички "очи" се насочиха към Samsung, която стана следващият голям OEM доставчик, вграждащ eSIM във флагманската си серия. "Наличието на най-големия OEM доставчик на смартфони на "борда" на eSIM е важно за пазара, а доставките на над 200 милиона устройства годишно е значителен пазарен успех. Експертите в индустрията вече ще следят внимателно Samsung и как може да започне да разширява поддръжката на eSIM в други гами от устройства, включително в сериите Note и A", обяснява Фил Сили, директор "изследвания в областта на цифровата сигурност" в ABI Research.

На базата на продължаващата поддръжка на eSIM от Apple, Google и Samsung, плюс добавянето на eSIM от Samsung в други гами устройства, а и на няколко други OEM производители, които стартират флагмани с eSIM, се очаква през 2024 г. в света да бъдат доставени минимум 500 милиона eSIM съвместими смартфона.

"Въпреки оптимизма и включването на eSIM технологията от Samsung в нейната гама S20, предстои да се свърши много работа по цялата верига, посочва Сили. - От гледна точка на OEM производителите Apple, Google, Samsung и Motorola са единствените доставчици със смартфони с eSIM устройства. Готовността за eSIM от гледна точка на оператора продължава да се подобрява, но към момента няма оператор, който да поддържа само eSIM. В същото време много оператори все още не са готови за eSIM", добавя анализаторът.

Пазарът на клетъчни услуги бързо се приближава до нова повратна точка, тъй като е свързан с абонаменти и потребление на данни. Скоростта и пропусквателният капацитет остават важни аспекти на мобилната мрежа. И все пак, тъй като потреблението, ориентирано към данни, продължава да нараства и възможността за клетъчна свързаност се увеличава при повече типове устройства на потребителите (лаптопи, таблети, умни часовници и др.), акцентът ще се измести от фактуриране, ориентирано към данните, а не към пакети данни с устройствата.

Пазарът на мобилна свързаност и как ще бъдат потребявани данните ще трансформират моделите за абонаментите. OEM производителите на устройства като Samsung имат интегрираща роля за улесняване на тази трансформация. OEM искат да осигурят гъвкавост на своите потребители и да създадат допълнителна привързаност към марката, като позволяват свързано с клетъчната мрежа "семейство" от продукти и огледални изживявания с крос устройства, използващи eSIM технологията. Офертите за абонаментни планове се развиват (от гласови пакети към пакети за данни и скоро към пакетни предложения с устройства), последният от които ще изисква дистанционно управление на абонамента (RSM), с който един профил да се споделя с няколко типа устройства."

Снимка на Shaun Finn от Pixabay




© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2020 съгласно Общи условия за ползване

X