Устройства За Достъп

Baidu измести Google от второто място на пазара на интелигентни говорители

Иван Гайдаров

Amazon и Google обикновено се разглеждат като двете водещи сили в състезанието на пазара за интелигентни говорители, като и двете компании предлагат висококачествени гласови асистенти на своите устройства. Китайската компания Baidu обаче неочаквано задмина Google и зае втората позиция.

Baidu обслужва само китайския пазар, но през второто тримесечие на годината компанията бележи ръст от 4 500% на годишна база, доставяйки 4,5 милиона интелигентни говорители, според оценката на анализаторската компания Canalys. За сравнение, година по-рано тя е доставила едва 100 000 устройства.

Междувременно Google е доставила 5,4 милиона устройства през второто тримесечие на 2018 г., но едва 4,3 милиона бройки през второто тримесечие на 2019. Това е спад от 19,8%. От Canalys добавят, че Baidu и Google работят на взаимно изключващи се пазари, така че няма как Baidu да взима дялове от регионалния пазар на Google и обратното.

Amazon отново запазва лидерската позиция за тримесечието, постигайки годишен ръст от над 60%. Компанията е доставила 4,1 милиона бройки през второто тримесечие на 2018 г. и 6,6 милиона година по-късно. Alibaba и Xiaomi допълват първата петица, като и двете компании постигат ръст от почти 40% на годишна база.

Според анализаторите силното представяне на китайските компании идва еднинствено от факта, че местния пазар на интелигентни говорители преживява бум. Според Canalys той е генерирал 12,6 милиона доставки в рамките на Q2 2019, което е над два пъти повече от американския пазар за същия период - 6,1 милиона единици.


Baidu измести Google от второто място на пазара на интелигентни говорители

"Пазарът в САЩ отбелязва спад с над 2%, а Amazon и Google се насочват извън него, за да увеличат продажбите си", коментира Джейсън Лоу, старши анализатор в Canalys, и добавя: "Преходът на Google към бранда Nest, когато става дума за интелигентни говорители и дисплеи, се оказа предизвикателство, особено след като започна глобалното разгръщане на своята серия интелигентни дисплеи Nest Hub. Компанията спешно трябва да обнови своето портфолио от интелигентни говорители, без дисплеи, за да повиши интереса на потребителите. Освен това трябва да заложи на много сериозна маркетингова стратегия за изграждане на образа на бранда си Nest извън САЩ."




© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2019 съгласно Общи условия за ползване

X