Телеком Услуги

Netflix и телекомите вече активно си говорят

Владимир Владков

Netflix, Amazon, Apple и другите медийни гиганти са проявили преди 5 години пълно нежелание да си говорят с водещите телекомуникационни оператори, поне по начина, по който го правят днес, заяви Станислав Георгиев, председател на Webit Digital Entertainment and Media Summit (DEMS). От гледна точка на своята позиция на шеф на A1 Group Media Broadcast, заемана от него от септември 2014 г. до януари тази година, той добави, че онлайн гигантите са променили своята позиция преди 2 години. Днес те отчаяно се нуждаят от разширяване на своето присъствие в партньорство с телекомите. Съветът на Георгиев към операторите е, че те трябва да се възползват от новата ситуация.

Ингмар Шмид, старши мениджър за ТВ портфолиото на Swisscom, добави, че днес телекомуникационните компании, включително Swisscom, вече са отворени към такова сътрудничество. Георгиев смята, че телекомите знаят как да стартират ТВ услуги и са фокусирани върху широколентовия достъп. Компании като Deutsche Telekom правят доста интересни неща в тази насока, като телевизионните услуги по принцип не били печеливши и трябвало да се съчетават в пакети с друг тип услуги.

Същевременно главният изпълнителен директор на А1 Group Томас Арнолднер, заяви, че Европа трябва стане по-конкурентоспособна, за да запази своя висок стандарт на живот. „Успехът на нашия европейски модел се базира на икономическа мощ и конкурентоспособност, и е много важно да запазим тази конкурентоспособност, ако искаме да съхраним досегашния стандарт на живот, с който сме свикнали”, каза Томас Арнолднер на Webit 2019 по време на панела „Визия за Европа 2030 и как да предпазим бизнеса и потребителите”, в който взеха участие представители на още две големи европейския компании – Siemens и Airbus.

Според Томас Арнолднер, има 3 условия, за да може Старият континент да стане конкурентен на останалите пазари: по-малко регулации, по-бързо вземане на решения и подобряване на образованието. В момента Европа изостава от САЩ и Китай по отношение на растеж и ключови технологии, като изкуствения интелект например. Ключов фактор за намаляването на това изоставане е въвеждането на ново поколение мобилни мрежи като 5G. „Те ще променят начина, по който се произвежда и доставя съдържание, начина на общуване и като цяло бизнес средата в Европа. Но това не може да стане без помощта на местните регулатори, които лицензират и дават честоти на компаниите“, коментира шефът на A1 Group.

главният изпълнителен директор на А1 Group Томас Арнолднер

Именно регулациите са една от големите бариери пред развитието на технологиите в Европа. „В ЕС има много успешни международни компании и талантливи кадри, но тежките регулации правят европейските технологични компании неконкурентни на компаниите от САЩ и Китай, където е значително по-лесно да се развие високотехнологичен бизнес. Тук идва и възможността да се въвеждат нови технологии, без това да отнема много време за взимане на нужните одобрения и разрешения от съответните държавни органи“, добави той.

Третият важен фактор, според Арнолднер, е подобряване на образованието. В този елемент се включва както дигитализацията на процеса на учене, така и по-сериозно включване на технологиите в самия образователен материал.





© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2019 съгласно Общи условия за ползване

X