Телеком Услуги

Европейските ТВ оператори се сблъскват с предизвикателството OTT

Владимир Владков

Сътрудничеството и интернационализацията са ключът към успеха на европейските телевизионни оператори в условията на конкуренция от страна на глобалните ОТТ играчи.

На конференцията Connected TV World Summit в сесията „Да живееш заедно с FAANG (Facebook, Apple, Amazon, Netflix и Google), Ричард Браутън, директор на Ampere Analysis, добави, че независимо от големите инвестиции на компаниите FAANG в съдържание, европейските ТВ оператори могат да диференцират своите услуги от тези на Netflix и Amazon, например. Ситуацията обаче се променя непрекъснато.

Разглеждайки европейските пазари, Браутън каза, че проникването на Netflix става с над 5-10% годишно, докато това на платената телевизия започва да намалява. Нарастване на интереса към платените ТВ услуги се наблюдава само в страни, в които проникването й е под 30%. Същият ефект се наблюдава и при гледането, като има отрицателна връзка между гледането на абонаментна VоD услуга и на линейни програми.

Браутън изтъкна факта, че в световен мащаб ОТТ играчите представляват вече една трета от всички нови комисионни. Нещо повече, от януари 2019 г. Netflix е най-много нови серии, които са на етап производство или планиране (240), докато второ и трето място заемат Fox със 131 и BBC със 121.

Европейските групи могат да се справят с заплахата от групата FAANG, като се консолидират и / или си сътрудничат, за да се възползват от по-голямата си колективната скала. Те също трябва да използват копродукции, за да споделят разходите за висококачествено телевизионно производство и да разработят серии и формати с мисъл за международна аудитория, така че да подкрепят местното производство на качествено съдържание.

Друга важна тема на конференцията бе как операторите да направят гласов потребителски интерфейс така, че да привлекат зрителската аудитория. „Трябва да създаваме перфектно потребителско изживяване за всеки вид телевизионен потребител, да използваме синхронизация на придружаващия, втория екран (често това е телевизорът) за по-пълно разпространение на събитията на живо, обясняват организаторите на събитието. Трябва да увеличим тематичните преживявания за запазване на суперфеновете на платформата за платена телевизия, като поставяме спортните в центъра на потребителския интерфейс. В UX интерфейсите нахлуват технологии като VR, AR, изкуствен интелект (AI) и анализи на данните, които достигнат до етап на зрялост.“

Именно на изкуствения интелект бе посветен цял панел на конференцията. Машинното обучение генерира много мета данни, включително за зрителския сегмент и емоциите, дори на ниво дадена сцена от филм. Това става автоматично, но как можем да използваме този инструмент, за да подобрим откриването на подходящо за конкретния зрител съдържание? Налагат се да използваме динамичен потребителски интерфейс, който да променяме в реално на база поведението, но дали персонализирането на съдържанието и навигацията е реалистично в обикновено споделеното изживяване в едно домакинство с много членове, коментират още организаторите.





© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2019 съгласно Общи условия за ползване

X