Телеком Услуги

Продажбите на HDR телевизори ще скочат до почти 48 млн. през 2021 г.

Владимир Владков

Поддръжката на технологията за динамичен обхват HDR е най-бързонавлизащата функция в съвременните телевизори, показва изследване на IHS Markit за третото тримесечие на тази година. Анализаторите от компанията прогнозират, че доставките на HDR телевизори ще нараснат от 12,2 милиона броя през 2017 г. на 47,9 милиона през 2021 г., като тогава ще бъдат продадени и още 88,6 милиона телевизора „HDR-ready“, т.е. с възможност за декодиране на HDR сигнал, но дисплеят няма да може да показва HDR.

“HDR е най-сериозното подобрение, на което могат да се насладят телевизионните зрители“, казва Пол Грей, помощник директор за пазара на потребителски устройства в IHS Markit. Според него тази технология доказва непрекъснато, че има голямо въздействие върху зрителите, като този ефект „работи“ независимо от размера или резолюцията на екрана.

В доклада на агенцията са проучени решения, които приемат ТВ сигнал, като са искали от компаниите допълнителни данни за HDR, правейки прогнози за различните модели HDR телевизори.

„Очакваме, че през 2017 г. само 23 на сто от телевизорите с UHD (4K) резолюция ще предлагат цялостно HDR изживяване, казва Грей. - Останалите ще могат да декодират сигнала, но ще им липсва възможност за много голям контраст, така че да се възползват от HDR съдържанието“, допълва анализаторът. Цената на засветяването за LCD дисплеите остава най-голямото препятствие пред по-масовото внедряване на HDR.

В доклада се разглеждат и HDR възможностите на HD телевизорите. На места, където има силно пренасищане на радиочестотния спектър, ТВ операторите не разполагат с достатъчно честотен капацитет да предават допълнителни данни, нужни за 4K UHD. В същото време HD телевизори с HDR осигуряват значително подобрение на качеството на картината, възприемана от зрителя, като добавените пакети с данни са много по-малки.

IHS Markit прогнозира още, че в Северна Америка ще има най-много HDR телевизори през 2021 г. - над 14,6 милиона, а на второ място ще е Китай с продадени 11,8 милиона ТВ приемника. „Северна Америка си остава най-благодатния пазар за телевизорите, като там предпочитат огромни екрани, а наличието на богато UHD съдържание повишава желанието на потребителите да си купят телевизор с всички нови възможности. Китайските потребители пък си купуват днес най-големите телевизори, но пък са доста по-чувствителни към цената, а наличното UHD съдържание е доста ограничено“, обяснява Пол Грей.





© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2019 съгласно Общи условия за ползване

X