Телеком Услуги

Успехът на Ultra HD формата зависи от съдържанието и капацитета

Владимир Владков

През 2020 г. се очаква над 300 канала с Ultra HD качество да бъдат излъчвани от сателити, но все още са нужни много усилия, за да се осигури успеха на този ресурсоемък формат. Това заяви на конференция маркетинг мениджърът на Hispasat по време на иновационните дни, организирани от испанския оператор.

 

 

В момента се наблюдава бързо нарастване на продажбите на всички видове 4K устройства, но при потреблението на малкото налично Ultra HD съдържание преобладават клиентите с цифрови декодери за поточно видео и свързаните към интернет телевизори.

Като цяло проникването на тези устройства все още е ниско, като относително най-голям дял от тези устройства се ползват от домакинства в Северна Америка и Западна Европа, добави Родригес, цитиран от Broadband ТV news.

Същевременно ОТТ доставчиците са игнорирани от сателитните оператори, докато техните „наземни“ конкуренти вече включват все повече продукция на компании като Netflix. Дори доскорошни яростни противници като Comcast вече разчитат на интеграция с ОТТ услугите, особено по отношение на промоциите, сегментирането на зрителите и електронните справочници за програмите.

 Таксите - критичен фактор

Следващите две години до края на 2018 г. ще са критични и за операторите, и за доставчиците на 4К съдържание, които планират свързани с 4K проекти и инвестиции. Доставчиците на услуги се надяват и на допълнителни приходи от Ultra HD услуги. В момента 69 на сто от зрителите в Америка са готови да плащат „малка допълнителна сума“ за подобни услуги (от порядъка на 10 до 30% повече), почти същият е делът и на желаещите в в страните от ЕМЕА – около 67 на сто. Ако „надбавката“ обаче е над 30%, то „желанието“ за плащане бързо се изпарява. Такава сума са готови да платят под 10% от жителите в Америка, 16% в ЕМЕА и 17 на сто в Азиатско-Тихоокеанския регион. Съществен е делът на зрителите, които не желаят да плащат повече за 4K формат, освен ако не предоставя и допълнителни интерактивни екстри – 18% за Северна Америка, 13% в регион ЕМЕА и 17% в Азиатско-Тихоокеанския регион.

Спортът, а освен него?

Основен „притегателен“ център за зрителите, следователно и за продуцентите в UltraHD съдържание, са спорните предавания на живо. В списъка с желания следва новите хитови филми и видеото по заявка. Именно липсата на достатъчно като количество и разнообразие 4K съдържание е основното притеснение за 29% от операторите и 18% от продуцентите при планирането на UltraHD/ HDR проекти, макар че именно от последните зависи обогатяването на библиотеката от 4К формати. Наличието на достатъчно пропусквателна способност пък е сериозно предизвикателство пред много от операторите, включително сателитните. Организирането на подходящ бизнес модел е ключов за планиране на точните инвестиции и в сателитен капацитет, и в съдържание.





© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2019 съгласно Общи условия за ползване

X