Телеком Услуги

Samsung Galaxy S7 получи графика за игри и виртуална реалност

Владимир Владков

Samsung осигури сериозно подобрение на геймърската и графична производителност в новите си смартфони S7 и S7 Edge в опити да изгради партньорство си с Oculus и да направи виртуалната реаност ключово приложения за смартфони.

Samsung и Oculus пуснаха струващите $99 очила Gear VR през ноември миналата година, а телефоните от серията S7 са първите флагмански модели, които Samsung изкарва на пазара оттогава.

Графичните процесорите са с почти 64% по-бързи от чиповете в моделите Galaxy S6 – нещо, което би трябвало да доведе до по-гладко, по-богато и по-поглъщащо изживяване във всички аспекти на видео игрите и виртуалната реалност.

С тези чипове ще е възможно да се стартират 3D игри с 60 кадъра в секунда, когато смартфоните са свързани с HD монитори. GPU чипът е способен да обработва и 4K видео, макар че може би няма да успее да се справи с 4K игри, при които кадрите се сменят много по-бързо.

Някои модели Galaxy S7 ще разполагат с чипсета на Samsung Exynos 8 Octa 8890, а други ще разчитат на чипа на Qualcomm Snapdragon 820. Телефоните бяха представени в неделя вечер преди откриването на Световния мобилен конгрес в Барселона.

Потребителите ще могат да намаляват опресняването на игрите, за да съхранят повече живот на батерията. С натискането на един бутон опресняването на кадрите в онлайн игрите става от 60 на 30 кадъра в секунда.

Друга готина функция за геймърите е бутонът „не ме безпокой“. След натискане на този бутон входящите телефонни обаждания или съобщения няма да прекъсват играта или изживяването във виртуалната реалност. В края на краищата нищо по-зловещо няма от обаждане от шефа до като обикаляш в дъждовните джунгли на Амазонка или пристъпваш по лунната повърхност.

Наличието на мощен хардуер в телефоните е ключът, с който Samsung нахлува във виртуалната реалност. Очилата Gear VR имат специални държачи за телефона. Потребителите поставят своя телефон в Gear VR и след това гледат съдържанието на екрана на дисплея.

А за да допълни своите VR предложения, компанията представи и фото аксесоар, наречен Gear 360. Камерата, която прилича на уеб камера, има два обектива, които снимат видео едновременно, в резултат се получава 360-градусово видео.

Камерата работи на батерии и може да бъде свързана със смартфоните S7 и S7 Edge или с Gear VR чрез USB за гледане на 360-градусово видео в реално време. Тя има и 128GB памет за съхранение.

Най-голям напредък по отношение на игрите е осъществен с помощта на Vulkan, приложени интерфейс API, който може да помогне на мобилните устройства да стартират игри, а в същото време да пестят енергия на батерията.

Vulkan ще направи игрите още по-детайлни на Android устройства като смартфони Galaxy и ще доведе до разработка на повече игрови заглавия. Интерфейсът бе обявен миналата седмица и ще се поддържа от повечето доставчици на чипове.

Той е надстройка на остарелия OpenGL, който бе представен за първи път през 1991 от Silicon Graphics. Новият интерфейс прави връзка директно с графичните чипове и друг хардуер за рендиране на игри по-бързо и енергийно по-ефективно. Той улеснява и експорта на игри от DirectX, който доминира при PC игрите, към Vulkan, обясниха шефове на Samsung.

На Световния мобилен конгрес ще бъдат представени редица очила и каски, които поддържат Vulkan.

Samsung е вградила и възможност за записване на проведената игра като стандартна функция в новите телефони. След това този запис може да бъде видян от мултимедийната галерия. Файловете могат да бъдат качени и в Youtube.

IDG News Service





© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2019 съгласно Общи условия за ползване

X