Телеком Услуги

Всъщност Apple копира нашия дизайн, заяви шеф на HTC

Владимир Владков

Кой се появи първи – кокошката, яйцето или iPhone? Шеф на HTC твърди, че и трите твърдения не са верни.

След масовата критика, че най-новият смартфон One A9 на HTC прилича точно на iPhone, висш ръководител на HTC обяви пред китайски новинарски агенции, че тайванският производител не е копирал дизайна на Apple iPhone 6, а че именно той е копие на дизайн на HTC.

„Ние не копираме. Ние направихме метален корпус на телефон още през 2013. Именно Apple ни копира по отношение дизайна на антената на гърба“, каза Джак Тонг, президент на HTC Северна Азия, по време на пресконференция за представянето на новия One A9.

Когато хвали One A9, уебсайтът на HTC казва, че той има „дизайн, който си струва да бъде имитиран“. Подобно на най-новите модели iPhone, One A9 има изцяло метален корпус, линии на гърба, изпълняващи ролята на антена и изпъкнал обектив на камерата.

 

Телефон, който стартира хиляди имитатации, според HTC.

В защита на HTC твърдението на Тонг, че HTC има телефон с излят метален корпус още през 2013 г., е вярно. Моделът One M7 има алуминиев корпус и антенни линии на задната повърхност. Това обаче е обратно на твърдението „дизайн, който си струва да бъде имитиран“. Всъщност моделът M7 дори разполага с технологията Beats Audio! Шефовете на HTC са съгласни, че One A9 е просто естествена еволюция на техния продуктов дизайн.

„A9 е направен по-тънък и по-лек от предишните телефони с метално тяло. Това е промяна и еволюция, нищо не копираме“, каза Тонг.

Джеф Гордън, старши мениджър глобални онлайн комуникации на HTC, също пусне съобщение в Twitter, гласящо, че телефоните на HTC от 2013 г. са послали пътя пред iPhone 6 от 2014 г.

Оригиналното съобщение на Гордън:

„.@zacharye Take an M7 (2013), combine with Desire 816 (2013), and what do you get? iPhone 6 (2014). But really, we’re flattered.

— Jeff Gordon (@urbanstrata) October 21, 2015“

Всички производители, а не само производителите на телефони, вземат части от предишните си модели и от конкуренти. Apple нарича това „вдъхновение“. Номерът е да си достатъчно умен и добавиш достатъчно нов нюх към даден продукт, за да не те хванат.





© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2019 съгласно Общи условия за ползване

X