Телеком Услуги

Lenovo атакува смартфон пазара с нова марка - ZUK

Владимир Владков

Новата стратегия на Lenovo за смартфоните включва промяна на името, като тя се фокусира върху нов бранд - ZUK.

Във вторник новата марка представи първия си Android телефон Z1, който ще се появи в Китай в края на този месец, предлагайки много добри спецификации и достъпна цена. В света апаратът ще бъде пуснат по-късно тази година.

Каквото и да е споменаване на Lenovo липсваше при представянето на продукта. Тази стратегия може да изглежда странна, като се има предвид, че Lenovo вече е добре позната марка в Китай. Lenovo отдавна е водещият PC производител в страната и по едно време беше най-големият доставчик на смартфоните.


Lenovo атакува смартфон пазара с нова марка - ZUK

© Владимир Владков, Computerworld.bg

Конкуренцията на смартфон пазара в Китай обаче се засили. Доставчиците включват Apple и Samsung, както и дузина други местни играчи като Xiaomi и Huawei, като всеки се бори за парче от пазара.

Конкуренцията започна да подяжда бизнеса на Lenovo. През второто тримесечие на тази година компанията изпадна от топ 5 класацията на най-големите смартфон доставчици в Китай, като успя да вземе само 5% дял, по данни на анализаторите от Canalys.

Предизвикателството пред Lenovo беше да разработи ясна стратегия, каза анализаторът от Canalys Никол Пенг. В Китай компанията продава с голям успех ниския клас телефони, но високият клас устройства не се представят толкова добре.

„Хората вече започват да купуват втория си смартфон, добавя тя. - Те искат следващият им апарат да е много по-добър. На този етап Lenovo трудно успява да се състезава.“

Още един фактор е забавянето на темпа на покупки на смартфони в Китай. Шефът на Lenovo Ян Юанцин отбеляза, че бумът в страната вече отслабва. Но това не означава, че компанията се отказала от борбата.

През миналия октомври Lenovo обяви, че създава нова компания за мобилни устройства, която ще ползва отделна продуктова марка. По-късно официално кръстена Shenqi Gongchang, компанията, мажоритарен дял от която държи Lenovo, ще се фокусира върху продажбата на продукти и се рекламира в Интернет под марката ZUK.

ZUK няма специфично значение, а целта е да се хареса на младите потребители в Китай. „Смятам, че ZUK може да помогне на Lenovo да излезе от тази ситуация по-креативна, каза Пенг. - С името Lenovo тя едва ли ще изглежда като млада новичка марка.“

Конкурентът Xiaomi, днес най-големият доставчик на смартфони в Китай, е сред конкурентите и на ZUK наред с Huawei и ZTE, като и двете компании създадоха отделни марки, за да привлекат Интернет потребителите.

Shenqi Gongchang обаче е сигурна, че може да отгледа фенска маса за марката ZUK и се фокусира върху независима идентичност. С модела Z1, доста изискано устройство има вид почти на iPhone 6 Plus заради своя 5,5-инчов екран и метална рамка. Продуктът има спецификации от висок клас, включително 1080p екран, процесор Qualcomm Snapdragon 801, 13-мегапикселова задна камера и голяма батерия с капацитет 4100 mAh.

За да привлече потребителите ZUK е добавил и сензор за пръстов отпечатък, както и конектор USB 3.0 Type-C. Моделът Z1 ще струва 1799 юана ($284), а в Китай ще се появи на 18 август.

Марката ZUK няма да бъде ограничена само до китайския пазар. Shenqi Gongchang ще организира международно представяне на ZUK след месец или два, като първите пазари ще са в Югоизточна Азия и Европа. Компанията все още не е обявила планове за Америка.

IDG News Service, Пекин





© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2019 съгласно Общи условия за ползване

X