Телеком Услуги

Xiaomi се насочва и към продуктите за умния дом

Владимир Владков

Xiaomi вече е добре позната със своите евтини и мощни смартфони. Но в дългосрочен план бързоразвиващата се компания се стреми да навлезе в холовете на китайските домакинства, превръщайки ежедневните домашни електроуреди в смарт устройства.

 

Тя не планира да прави това сама. В четвъртък китайската компания обяви, че е разработила „смарт модул“, който хардуерните й партньори могат да инсталират в своите продукти, за да има осигурят свързаност.

Модулът, който ще струва на партньорите 22 юана ($3,6), може да се монтира във всякакви хладилници, климатици и перални машини, каза шефът на Xiaomi Лий Юан, на събитието за представянето на нов телефон.

„Каква е стратегията на Xiaomi? Тя е да се ползва смартфона за свързване на всички смарт устройства, обяснява той. - Потребителите биха могли отдалечено да управляват всеки уред с разработеното от Xiaomi приложение, инсталирано на техния смартфон.“

Компании в цялата ИТ индустрия мислят в същата посока. Миналата година Apple представи своя пакет с инструменти HomeKit, който ще позволи на доставчиците на уреди за умния дом по-добре да интегрират продуктите си с iOS.

Google, от своя страна, похарчи $3,2 млрд. за покупката на Nest, производител на смарт термостати, като така навлезе на пазара на свързания дом.

Xiaomi бързо навлиза в областта на смарт домовете в Китай, където стана един от водещите доставчици на смартфони. През миналия месец компанията пусна уред за пречистване на въздуха, който се контролира през смартфона.

За да осигури повече продукти на пазара, компанията инвестира в стартиращи фирми, разработващи смарт домашни уреди. През декември 2014 г. тя инвестира $200 милиона в китайския доставчик на електроуреди Midea като партньор в проекти за умния дом.

Xiaomi не даде подробности за техническите спецификации на своя смарт модул. Компанията се надява да свали цената му до 15 юана ($2,45) следващата година, а след още една – до 10 юана ($1,6).

IDG News Service, Пекин





© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2019 съгласно Общи условия за ползване

X