Техавто

Европейският конкурент на Uber набра над 150 млн. евро за AI подобрения

Мария Динкова

Bolt, европейският конкурент на Uber, обяви в сряда, че е набрал 150 млн. евро, за да подобри сигурността на своята платформа чрез лицево разпознаване и изкуствен интелект, пише CNBC.

Последният кръг на финансиране на базираната в Естония компания беше воден от D1 Capital Partners, хедж фонд. Darsana Capital Partners е друг хедж фонд, който също инвестира в конкурента на Uber.

От Bolt отбелязват, че ще използват средствата за да подобрят функциите за сигурност, а също така за да разширят своите възможности за наем на електрически велосипеди и скутери и за услугите за доставка на храна.

Приложението на компанията към момента има над 50 млн. потребители в повече от 40 държави в Европа и Африка.

"През 2021 ще продължим да бъдем лидер в индустрията по отношение на сигурността и качеството на платформата", коментира Маркъс Вилиг, изпълнителен директор на Bolt.

"Планираме да пуснем дори по-иновативни решения като лицево идентифициране на шофьора и автоматично следене на пътуването, използвайки машинно обучение, за да предотвратим потенциални инциденти и да гарантираме най-високо качество на услугата за нашите клиенти".

Този тип услуги пострадаха сериозно от пандемията от коронавирус, като при Uber две последователни тримесечия приходите намаляха и общите загуби до този момент са 5, 8 млрд. долара.

Търсенето в сектора падна рязко, след като потребителите бяха принудени да останат у дома заради ограничителните мерки, въведени от правителствата. Все пак Uber успя да се възползва от увеличаващото се търсене на доставки на храна.

Bolt,които са подкрепени от германия автомобилен производител Daimler и от китайската компания Didi Chuxing, също отчете спад в приходите заради ограничителните мерки в Европа. През март продажбите на компанията се понижиха със 75% в сравнение с предходния месец.

От Bolt твърдят, че годината все пак за тях е била добра, благодарение на инвестициите в по-новите услуги като скутери и доставка на храна. Компанията пусна нов е-скутер модел по-рано този месец и обеща да инвестира 100 млн. евро за навлизане в повече пазари.

"Въпреки ефекта от пандемията от COVID-19 Bolt постига значителен ръст през изминалата година. Ние почти удвоихме броя на своите клиенти и пуснахме нашите услуги от транспорт по поръчка до микромобилност и доставки на храна в 50 нови града", подчертава Вилиг.




© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2021 съгласно Общи условия за ползване

X