Техавто

Ford отлага програмата си за автономни превозни средства за 2022 г.

Иван Гайдаров

Във вторник, от Ford обявиха, че ще забавят до 2022 г. пускането на услугите си за автономни превозни средства, тъй като пандемията от COVID-19 е накарала компанията да преосмисли пазарната си стратегия.

Новината идва заедно с представянето на тримесечните приходи на Ford. Автомобилният производител отчита загуба от 2 милиарда долара през първото тримесечие, при печалба от 1,1 милиарда долара през същия период на миналата година. Компанията предупреждаа, че загубите през второто тримесечие ще бъдат още по-големи, тъй като пандемията продължава да вреди на дейността ѝ.

Ford се различава от останалите компании, които пуснаха пилотни проекти за автономни превозни средства. Стратегията на автомобилния производител преследва две успоредни цели, които евентуално би трябвало да се съчетаят във времето. Компанията тества как би могъл да изглежда нейният бизнес модел в сферата на автономните превозни средства, като същевременно разработва и самата технология за самоуправляващи се автомобили.

Argo AI, базирана в Питсбърг компания, в която Ford инвестира 1 милиард долара през 2017 г., разработва виртуалната система за водачи и карти с висока разделителна способност, предназначени за самоуправляващите се превозни средства на Ford. В същото време производителят тества стратегията си за пускане на пазара чрез пилотни програми с партньори като Walmart, Domino и Postmates.

Във вторник обаче, от Ford обясниха, че трябва да проучат дългосрочните въздействия, които пандемията от COVID-19 ще окаже върху поведението на клиентите.

"Имайки предвид предизвикателствата на настоящата бизнес среда, както и необходимостта да се оцени дългосрочното въздействие на COVID-19 върху поведението на клиентите, Ford взе решение да отложи старта на своите услуги за самостоятелно управление до 2022 г. Разбирането на поведението на клиентите е критично важна част от изграждането на нова услуга за мобилност, изградена около доверие и улесняване на живота на хората. Отделянето на време за проучване на промените в поведението на клиентите предоставя на Ford възможност да оцени и потенциално да промени пазарната си стратегия, за да отговори на новите потребителски нужди. Като част от тази оценка искаме също така да се уверим, че клиентското изживяване, което изграждаме, предлага спокойствие на хората", се казва в изявлението на компанията.

COVID-19 вече повлия на поведението на потребителите. Опитът на Ford в Китай, където се появи коронавирусът за първи път, подтикна автомобилния производител да се насочи към онлайн продажбите. Изпълнителният директор Джим Хакет дори коментира, че една трета от продажбите в азиатската страна са направени през дигитални канали.

От Ford смятат, че търсенето на определени продукти също ще се промени.

"Вярваме, че тази пандемия може да повлияе на живота и работата на нашите клиенти в продължение на много години напред, като нулевият контакт ще стане неразделна част от техния живот. Това може би ще стимулирай още по-голям интерес към автономността, особено в сферата на доставката на стоки и микромобилността", коментира главният оперативен директор на Ford Джим Фарли.




© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2020 съгласно Общи условия за ползване

X