Техавто

Колко замърсяват Uber и Lyft?

Иван Гайдаров

Uber и Lyft от години търпят критики относно замърсяване и задръствания на трафика, но досега не беше ясно доколко тези услуги допринасят за ежедневните емисии. Ново проучване твърди, че има по-точен отговор на този въпрос.

Според неправителствената организация Union of Concerned Scientists към днешна дата услугите на подобни компании водят до приблизително 69% повече замърсяване от пътуванията, които те всъщност заместват. В големите градове пътуванията с моторни превозни средства обикновено изместват нисковъглеродните алтернативи като градски транспорт, колоездене или вървене пеша. Uber и Lyft биха могли да намалят тези емисии с по-съгласувани усилия за електрифициране на своите паркове от превозни средства или чрез стимулиране на клиентите си да се комбинират при превоз.

"Въпреки това, подобни стратегии сами по себе си няма да помогнат нито за намаляване на километрите, изминати от превозните средства, нито за справяне със задръстванията. За да постигнем по-добри резултати по отношение на борбата с климатичните промени, трябва да насърчаваме алтернативите с ниски емисии като масовия транспорт, колоезденето и ходенето пеша", се казва в доклада.

Uber и Lyft проявиха готовност да намалят въглеродния си отпечатък. Засега техните методи включват въвеждане на услуги за споделяне на велосипеди и електрически скутери, както и стимулиращи програми, които да накарат шофьорите да преминат към електрически автомобили.

Lyft дори реализира многомилионна инвестиция, за да се превърне в напълно неутрално въглеродна транспортна услуга чрез изкупуване на въглеродни компенсации.

Въпреки тези усилия обаче, по-голямата част от пътуванията, които се организират през двете платформи, в крайна сметка се извършват от автомобили с гориво. Компаниите се опитаха да популяризират идеята за споделени курсове, но се оказа, че клиентите им не искат да споделят пътуванията си.




© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2020 съгласно Общи условия за ползване

X