Техавто

"Убиец на Tesla" ли е Lucid?

Иван Гайдаров

Питър Роулинсън, изпълнителният директор на Lucid, обяви, че е уморен да чува термина "убиец на Tesla" по адрес на своята компания. Да, първият модел на производителя на електромобили - Lucid Air - ще бъде електрически седан с тестов обхват от 400 мили, но Роулинсън е категоричен, че неговата организация се е прицелила към премиум пазара. "Основните ни конкуренти са Mercedes, Audi и BMW", обяснява той и добавя, че целта на компанията е да създаде своя електрическа версия на S Class моделите на германския автомобилен проиводител.

Като цяло хората обичат да мислят в категории и затова когато даден производител създаде електрически седан, той веднага бива сравняван с Model S на Tesla. В случая обаче Роулинсън беше главният инженер, който създаде иновативния седан на компанията на Илон Мъск и промени автомобилния пейзаж, показвайки, че хората са готови да си закупят електромобил, ако той отговаря на изискванията им.

Сега Роулинсън иска да изгради нещо малко по-напредничево, а не просто да вкара вече добре познати компоненти в луксозно шаси.

В момента Lucid създава батерийните пакети, използвани във Формула-E, под името Atieva. Компанията използва тази среда, за да оптимизира своите разработки, които смята да вгради в предстоящите си модели. Роулинсън просто е обсебен от ефективността - той продължава да хвали Tesla за способността, която притежава, да изцежда всичко от наличните технологии, но смята, че Lucid може да се справи по-добре.




© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2020 съгласно Общи условия за ползване

X