Техавто

Нова технология увеличава обхвата на електрическите превозни средства

Иван Гайдаров

Компания, наречена Nawa, представи електрически мотоциклет със състезателен вариант на задните колела и много повече обхват от повечето други електрически мотоциклети. Прототипът Racer всъщност е създаден, за да помогне на компанията да покаже какво наистина продава – а именно ултракондензатори. 9 кВтч батерия разчита на 0,1кВтч ултракондензатор, който може да събере от 80% до 90% от спирачната енергия - много повече, отколкото само литиево-йонните батерии могат да съхраняват. Затова и моторът може да измине 300 км (186 мили) в сравнение с 180 км (110 мили) за мотор само със същите батерии, но без ултракондензатор.

Прототипът никога няма да бъде продаван, тъй като идеята на екипа на Nawa е просто да демонстрира какво могат да направят последното поколение ултракондензатори. За да представи най-добре технологията, компанията създава разделен дизайн на "резервоар" с ултракондензаторния блок в горната част и обикновената батерия долу. Тъй като са изградени от въглерод, ултракондензаторите са сравнително евтини и тежат само 10 кг, а увеличават капацитета на батерията с 65% и повече. За да получите тази производителност с обикновена батерия, трябва драстично да увеличите теглото и цената ѝ, казват от компанията.

Технологията е най-ефективна при шофиране в градски условия. "Ултракондензаторът съхранява малко количество енергия, но тя се използва много ефективно", казва изпълнителният директор на Nawa Улрик Грейп пред New Atlas, и добавя: "По принцип ние работим с този ултракондензатор през цялото време чрез ускорение и спиране."

Racer също така е доста бърз и ускорява до 62 мили за под три секунди, а официалното му представяне ще бъде по време на CES 2020, Компанията смята да започне серийно производство на ултракодензаторите през 2020 г.




© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2020 съгласно Общи условия за ползване

X