Техавто

Tesla отчете близо 40% спад на продажбите в САЩ, глобалната експанзия продължава

Иван Гайдаров

Лидерът на пазара на електромобили – Tesla – преживява тежки времена на родния си пазар, който е и най-големия за него. Според доклад за финансовото представяне на компанията през третото тримесечие на годината продажбите ѝ на американския пазар са паднали с близо 40%. Изненадващо обаче, цялостното представяне на производителя на електромобили е по-добро от очакваното.

Продажбите на Tesla в САЩ паднаха до 3,13 милиарда долара през последното тримесечие, при 5,13 милиарда долара година по-рано. В същото време глобалните доставки за тримесечието нараснаха до рекордните 97 000 превозни средства, въпреки че по-голямата част от този ръст идва от продажбите на Model 3, който има най-малко ниво на печалба.

Това ясно говори, че производителят на електромобили се фокусира върху глобалната си експанзия през последното тримесечие. САЩ, Китай, Холандия и Норвегия отдавна са най-големите пазари за изцяло електрическите автомобили на компанията. Продажбите в Китай - най-големия автомобилен пазар в света - нарастват до 699 милиона долара, при 409 милиона долара година по-рано, а в категория, известна като "други" - която включва няколко страни – ръстът достига 1,8 милиарда долара, при 784 милиона долара за същото тримесечие на 2018 г.




© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2019 съгласно Общи условия за ползване

X