Техавто

Hyundai с амбиции за лидерство на пазара на автономни превозни средства

Иван Гайдаров

Hyundai не смята да остава в страни от перспективния пазар на електромобили и автономни превозни средства. Най-голямата автомобилна компания в Южна Корея обяви във вторник, че планира до 2025 г. да инвестира 35 милиарда долара в "технологии на мобилността на бъдещето".

Тази инвестиция ще нареди Hyundai до някои от водещите играчи в бранша. Volkswagen например смятат да вложат 34 милиарда долара през следващите пет години, за да направят електрическа или хибридна версия на всеки свой модел. Южнокорейският производител от своя страна се стреми да пусне на пазара 23 вида електрически превозни средства до 2025 г., като те ще съставлява приблизително половината от новото му портфолио.

Компанията има мощен партньор в усилията си за трансформация на бизнеса. Заявката ѝ бе подкрепена от правителството на Южна Корея, което обяви, че ще инвестира 1,9 милиарда долара в иновативни автомобилни технологии. "Нашата цел е да станем страна номер 1 по отношение на автомобилния автопарк до 2030 г.", коментира президентът на страната Муун Джа-ин по време на среща в изследователски център на Hyundai. По думите му Южна Корея "ще бъде първата в света, която комерсиализира автономното шофиране", а една трета от автомобилите по пътищата на страната през следващото десетилетие трябва да бъдат електрически или водородни.

Надпреварата за подмяната на настоящия автопарк с напълно автономни превозни средства върви в световен мащаб и автомобилните производители са подложени на натиск или да инвестират в тази посока, или в един момент да се окажат извън борда.

Японската SoftBank инвестира милиарди в партньорства с Toyota и GM, за да помогне за разработването на автономни технологии. Ford и Baidu пък обединяват усилия за разработка на самоуправляващи се автомобили в Китай. Германският производител Volkswagen от своя страна започна да тества електрически автомобили, оборудвани с автономна технология, по улиците на Хамбург.

Тези усилия обаче костват на компаниите сериозни ресурси и то в момент, в който продажбата на автомобили в глобален мащаб намалява.




© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2019 съгласно Общи условия за ползване

X