Бизнес

Пазарът на електромобили предлага все повече възможности

Иван Гайдаров

В продължение на много години шофьорите, които обмислят възможността да преминат към електрически автомобили, имаха доста ограничен избор. До края на 2010 г. в Северна Америка на разположение на потребителите имаше оскъдните 6 модела електрически превозни средства, включително хибриди и такива с горивни клетки. През последните години обаче, с развитието на технологията, все повече производители започват да поглеждат към този пазар.

Според доклада на Bloomberg New Energy Finance миналата госина потребителите са имали възможност да избират между 65 модела електрически превозни средства, включително 29 електрически с акумулаторна батерия, 32 хибрида и 4 автомобила с горивни клетки. Един от пионерите на този пазар – Tesla – продължава да е лидер в САЩ. През 2018 г. компанията е продала приблизително 190 000 електрически автомобила само там, изпреварвайки традиционни производители на като Chevrolet, Toyota, BMW и Ford с голяма разлика.

С малко повече от 2% от общите продажби на леки автомобили обаче, електрическите превозни средства все още имат дълъг път да извървят до масовото си приемане. Но разширяващата се палитра от модели и постоянно подобряващата се инфраструктура за зареждане ще помогнат този процес да се случва все по-бързо.




© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2019 съгласно Общи условия за ползване

X