Техавто

Waymo стъпва в Япония и Франция след сделка с Nissan и Renault

Иван Гайдаров

Waymo подписа сделка с Nissan и Renault, която ще ѝ позволи да внесе своите самоуправляващи се автомобили и миниванове във Франция и Япония, съобщиха от компаниите в четвъртък.

Формулировката на сделката е неясна и не дава никакви конкретна информация за стартиране на роботизирана транспортна услуга или доставки от каквото и да било естество, какъвто беше случая при обявяването на предишни партньорства. Вместо това трите компании просто обявяват, че ще "проучат възможностите за автономни транспортни услуги за потребители и стоки".

"Това е идеална възможност за нас да представим нашата автономна технология на световната сцена и то с помощта на иновативен партньор", коментира главният изпълнителен директор на Waymo Джон Крафчик и добавя: "С международния обхват и мащаб на Алианса, ние можем да предоставим трансформационни мобилни решения за безопасно обслужване на пътници и търговски доставки във Франция, Япония и други страни."

Новината идва на фона на появила се информация за напрежение в редиците японо-френския автомобилен съюз. (Nissan и Renault са част от консорциум с японската Mitsubishi), което означава, че дъщерната компания на Alphabet, която вече две години провежда тестове на свои автономни миниванове, ще стъпи в една не много ясна ситуация

Тези превозни средства са модифицирани миниванове Chrysler Pacifica. Компанията си партнира с Fiat-Chrysler и Jaguar-Land Rover за създаване на самоуправляващи се автомобили. Тази сделка с Nissan-Renault, обаче, бележи първия път, в който Waymo обединява усилията си с автомобилен производител, който вече има разработена технология за самостоятелно управление.

Nissan например разполага с доста добра и усъвършенствана система за подпомагане на водача - ProPilot Assist, която наскоро получи одобрение за употреба от правителството в Япония. ProPilot Assist е система за самоуправление от Ниво 2, която позволява на автомобила да контролира скоростта, разстоянието от други автомобили и да държи колата в предвидената лента с минимален принос от водача. Камерите откриват маркировките на лентите, а след това адаптивни системи за контрол на скоростта и такива за засичане на ленти и слепи места поддържат курса.

Трите компании водят преговори от февруари. Засега това е единствената подобна сделка за Waymo, след като преди това пропадна сделка с Honda, отчасти поради нежеланието на компанията да споделя аспекти на своята технология.

Като цяло обаче, този подход започва да се променя, тъй като индустрията продължава да се консолидира. Ford, който има Argo AI като основен доставчик на автомомни технологии, преговаря с Volkswagen за споделяне на разходите за изграждане на автопаркове. Дъщерното дружество на General Motor, Cruise, пък си партнира с Honda, докато групата за модерни технологии на Uber се сближава с Toyota. Fiat-Chrysler и Hyundai, заедно с Amazon, са партньори на стартъп компанията Aurora. Така че, за разлика от преди, когато се смяташе, че Силициевата долина ще погълне автомобилната индустрия, сега изглежда, че по-скоро ставаме свидетели на взаимно сътрудничество.




© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2019 съгласно Общи условия за ползване

X