ERP/BI/CRM

Интегрирането на електронните магазини с ERP система e ежедневна бизнес необходимост

Иван Гайдаров

Независимо дали вашият бизнес е B2B или B2C, за да растете и да придобивате нови клиенти, трябва да им предоставите както онлайн, така и офлайн канали за продажба - физически магазини, телефон, електронна поща, EDI (Electronic Data Interchange), социални медии и разбира се, един от най-бързо развиващите се канали - електронна търговия.

Особено сега, когато пандемията от covid-19 е причинила значителни промени в икономическия пейзаж, онлайн пазаруването е много важен фактор за създаването на многоканално изживяване. Според изчисленията на eMarketer глобалните продажби на електронна търговия ще достигнат 6.5 трилиона долара до 2023 година.

Интегрирането на back-end софтуер като ERP решение ще ви помогне да обедините всички канали за продажба, което означава, че вашите инвентаризация и данни за продажбите ще се съхраняват в централен хъб и в резултат ще можете да автоматизирате всичките си операции, като осигурите на вашите служители, така и на вашите клиенти безпроблемен достъп в реално време до наличност на продукти и информация за цените.

Нека да разгледаме един пример за това как електронната търговия и ERP интеграцията биха могли да работят. Вашият електронен магазин има опис от тридесет лаптопа с различни размери и клиент прави поръчка за пет 15-инчови лаптопа. Поръчката се прехвърля директно от вашия електронен магазин към ERP системата. Наличният инвентар ще бъде резервиран автоматично за завършване на поръчката и системата ще знае, че ще отдели тези пет 15-инчови лаптопа за тази поръчка. След това списъкът ще бъде актуализиран, така че системата да знае, че са останали 25 лаптопа и тази актуализация ще бъде препратена до онлайн магазина, така че клиентите да знаят колко повече устройства са налични в реално време. Така освен, че освобождавате време на служител специално да следи и да актуализира наличностите, също избягвате грешки от не своевременното ръчно въвеждане на новите данни.

Служителите на склада също могат да имат достъп до точна информация за инвентара, заедно с информация за продажбите чрез единна система. Двупосочната информация уведомява клиента за състоянието на поръчката му.

Успешните многоканални фирми имат всички различни канали свързани, тъй като те не третират отделните канали като отделни магазини. Вместо това те управляват и актуализират инвентара си, за да отразяват всички канали за продажба. Това е наистина важно за всяка многоканална стратегия да постигне пълния си потенциал. И макар да звучи доста сложно и трудно за изпълнение, правилното ERP решение седящо зад тези операции доказва друго.

Независимо дали купуват продуктите, от които се нуждаят, чрез електронна търговия, EDI, пазари, мобилни устройства, електронна поща или друга форма, клиентите ще могат да имат директен достъп до актуализирана, точна информация за инвентара, като наличност и цена.

ERP система ще ви помогне да управлявате инвентара си, предлагайки изключително точна информация относно актуалните промени. Можете също така да автоматизирате тези променливи, така че да планирате нови поръчки за продукти, които не са на склад, въз основа на системни правила, които сте определили (като минимални нива на запаси и т.н.).




© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2021 съгласно Общи условия за ползване

X