Софтуер

Глобалните разходи за приложения надхвърлят 100 млрд. долара през 2020 г.

Иван Гайдаров

Изправени пред редица юридически предизвикателства, свързани с антитръстовото законодателство, и гнева на някои производители на приложения, през ноември Apple предприе крачка в посока минимизиране на щетите. Компанията представи своята App Store Small Business Program, която намалява комисионната на магазина за приложения на технологичния гигант от 30 на 15 процента за разработчиците, които печелят по-малко от 1 милион долара годишно.

Откакто App Store стартира през 2008 г., Apple предприе 30-процентно таксуване на продажбите на приложения и покупките на дигитално съдържание и абонаменти вътре в тях, когато те са достъпвани през iOS. В последно време обаче тази практика привлече вниманието на властите в редица държави, особено в случаите, в които Apple е в директна конкуренция с производители на приложения от трети страни. Пример за такъв случай е този с Apple Music и Spotify.

Въпреки че решението на Apple да намали наполовина комисионната си за малките разработчици изглежда като голяма отстъпка, данните показват, че тези, отговарящи на условията на програмата, всъщност генерират малка част от приходите на App Store. Следващата диаграма обяснява защо Apple се бори толкова усилено, за да защити своя дял на пазара на приложения. Според специализираната анализаторска компания SensorTower за миналата година приходите от App Store възлизат на над 70 млрд. долара, което не е никак малко дори за гигант от мащаба на Apple.
Infographic: Global App Spending Passed $100 Billion in 2020 | Statista You will find more infographics at Statista




© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2021 съгласно Общи условия за ползване

X