Софтуер

Облачните и мобилните игри движат напред гейминг пазара

Иван Гайдаров

Прогнозите на Juniper Research сочат, че глобалните приходи от видеоигри ще достигнат 200 млрд. долара годишно до 2023 г. За 2020 г. те се очаква да достигнат до 155 млрд. долара. Този растеж ще се базира на мобилни и облачни игри, тъй като пазарът преминава от приходи от единична покупка към периодични постъпления от абонаменти и микротранзакции.

Приходите от облачни игри и абонаментни услуги ще се увеличават с 9% годишно, докато постъпленията от единични покупки ще спаднат с 5% между 2020 и 2023 година, сочат прогнозите на анализаторите. Тази тенденция се обуславя от факта, че месечният абонамент за услуга като Google Stadia - която предлага достъп до богат избор от популярни заглавия срещу обща такса - излиза значително по-изгодно от цената на дребно на една отделна игра.

"При настоящите цени на абонаментите ще са необходими средно десет месеца плащане, за да се покрият разходите на дребно за една игра AAA", отбелязва анализаторът на Juniper Research Джеймс Моар.

Пазарът също така става все по-наситен с появата на нови платформи за онлайн игри като Apple Arcade и Google Stadia. Някои телекомуникационни компании като Deutsche Telekom със своята услуга Magenta Gaming също претендират за място на него. Тези нови играчи влизат в пряка конкуренция с утвърдени доставчици на видеоигри като Sony, Microsoft и Nintendo, които традиционно разчитат на продажбите на специален игрален хардуер, за да задържат клиентите си.




© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2020 съгласно Общи условия за ползване

X