Софтуер

За 10 г. пазарът на SaaS услуги скочи нула до $100 милиарда

Владимир Владков

Повсеместното проникване на приложения, достъпни под формата на абонаментни услуги, се превърна в една от най-отчетливите тенденции на глобалния ИТ пазар.

Разходите за софтуер като услуга (SaaS) през последните 10 години нараснаха до почти 100 млрд. долара. Според ново изследване, почти една пета от общите SaaS приходи се падат на Microsoft, която успя да достигне за тези 10 години от нула до $20 млрд.

По данни на анализаторската компания Synergy, продажбите в SaaS сегмента растат средно с 39% годишно за разлика от традиционните софтуерни приложения с безсрочни лицензи, които растат само с 4% годишно. Като цяло SaaS пазарът представлява под една четвърт от целия пазар на корпоративен софтуер, който през 2019 година се оценява на $450 млрд.

Снимка: Pixabay.com, Gerd Altmann
"Придобиването на софтуер под формата на SaaS става все по-привлекателно за предприятията през последното десетилетие благодарение на значително подобрените възможности на хостинга, по-гъвкавата икономика и повишеният комфорт при прехода към облачен модел", заяви Джон Динсдейл, главен анализатор в Synergy Research Group.

Освен лидерството на Microsoft, в Synergy отбелязват, че за популярността на SaaS допринесе и Salesforce, доставки на Интернет базирани софтуерни услуги за автоматизация на продажбите и управление на отношенията с клиентите.

Частично ръстът се дължи и на появата на многобройни нови доставчици на приложения, написани направо за работа в облака. Сред новите играчи са компании като Zendesk, ServiceNow, Atlassian, Splunk, Cloudera, Carbonite и Tableau, чиято активност принуди и традиционните доставчици да разработят по-силни SaaS предложения, добави Динсдейл.




© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2020 съгласно Общи условия за ползване

X