ERP/BI/CRM

Salesforce лидер на глобалния пазар на CRM

Иван Гайдаров

CRM продължава да бъде най-голямата и бързо развиваща се категория бизнес софтуер, сочи последното изследване на Gartner. Изследователската компания определя четири подсегмента, в които този тип софтуери предоставят основно функционланост - обслужване и поддръжка на клиенти, дигитална търговия, маркетинг и продажби – като и четирите бележат ръст от над 13.7%, а маркетингът се развива най-бързо (ръст от 18.8%) и представлява над 25% от целия CRM пазар. Обслужването и поддръжката на клиенти продължава да е №1, като допринасят за 35,7% от приходите от пазара на CRM (17.1 млрд. долара през 2018 година).

Сред доставчиците най-голям дял е отреден на Salesforce (19,5%), което е два пъти повече от този на основния конкурент на компанията SAP и три пъти пред Oracle. Компанията бележи ръст и спрямо 2017 г., когато делът ѝ се измерва на 18.3%. Единствената друга компания с подобен ръст е Adobe – от 2 млрд. приходи от сегмента през 2017 г. до 2.4 млрд. долара. Microsoft и SAP задържат позициите си, докато при Oracle се наблюдава отстъпление.

Именно Adobe доминира в маркетинговия подсегмент на CRM с 19% пазарен дял през 2018 г., докато цялостният лидер на пазара – Salesforce - има 11.7%, следван от IBM (5.7%), SAP (4%), Oracle (3.6%) и HubSpot (3.4%).

Като региони, Източна и Западна Европа са най-бързо развиващите се съответно с 19,7% и 17,5%.




© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2019 съгласно Общи условия за ползване

X