Бизнес

ПОД-Бъдеще интегрира технологията на Evrotrust за защитено дигитално обслужване

Владимир Владков

Осигурените лица вече ще могат да избират или да променят фонда си за допълнително задължително пенсионно осигуряване през своето смарт устройство. Засега това е възможно в пенсионно-осигурително дружество ПОД- Бъдеще, което интегрира успешно мобилното приложение за електронна идентификация и електронен подпис Evrotrust. Освен това дружеството се е погрижило и за своите осигурителни посредници, за които е създадена уеб платформа, през която осигурените лица могат да бъдат обслужвани онлайн.

ПОД – Бъдеще е "най-динамично развиващото се пенсионно дружество за 2018 г.", според оценките на браншовите организации, като в нея се осигуряват повече от 226 хил. души (към 31 март 2019 г.). "Промяната в навиците на хората и стремежът им да управляват и улесняват живота си с помощта на достъпните в телефона им ресурси е мотивът, който ни подтикна първи на пазара да предложим на осигуряващите се за пенсия дигитална възможност за избор на пенсионния им фонд. Ще продължим да дигитализираме процеси в компанията. Целта ни е да бъдем предпочитаната от новото поколение пенсионна компания", заяви на среща с журналисти Андрей Шотов, изпълнителен директор на "ПОД-Бъдеще":

Технологията на Evrotrust е внедрена в обновеното мобилно приложение на "ПОД-Бъдеще", което е достъпно в Google Play и App Store за устройства с операционна система Android или iOS. От него могат да се възползват всички български граждани, които се осигуряват. Приложението Evrotrust също може да бъде изтеглено безплатно от физически лица с устройства, работещи с iOS и Android.

Технологията на Evrotrust не само предоставя високо ниво на сигурност и защита, минимизирайки възможните рискове за личните данни, но и отговаря на всички многобройни изисквания на редица закони, поднормативни актове и директиви, обясни Георги Димитров, член на съвета на директорите на Evrotrust. "ПОД-Бъдеще" е първата компания от сектора, която ни подкрепи, макар че ние имаме редица клиенти от банковия сектор, включително Unicredit Bulbank, ПИБ, Райфайзенбанк, Societe Generale, както и Теленор, каза Димитров. - Важно е големите и консервативни индустрии като пенсионната да работят за въвеждането на новите технологии. Това е услуга, достъпна по всяко време, от всяко място, само през мобилния телефон. Ако се замислите за времето, което човек трябва да отдели - да вземе тролей или да шофира до физически офис, то не е никак малко. Решението, което сме предложили, позволява електронна идентификация от разстояние. Тя е напълно сигурна, съобразена с всички стандарти за защита на личните данни, за да сме спокойни, че няма да има злоупотреби", добави той.

Приложението дава възможност на осигуреното лице да избере управляван от "ПОД-Бъдеще" фонд за допълнително задължително пенсионно осигуряване директно от смарт устройството си или с помощта на осигурителен посредник чрез създадената уеб платформа. С новата технология не е необходимо посещение в офис на пенсионната компания и полагане на ръчен подпис при избора на фонд, обясни Росен Даскалов, директор продажби и дигитално развитие на "ПОД-Бъдеще":

Росен Даскалов, директор продажби и дигитално развитие, и Теодора Герджикова, мениджър дигитални проекти, "ПОД-Бъдеще"

© ПОД-Бъдеще

Росен Даскалов, директор продажби и дигитално развитие, и Теодора Герджикова, мениджър дигитални проекти, "ПОД-Бъдеще"


Чрез Evrotrust сигурната и защитена идентификация и подписване на всички документи в процедурите става дистанционно. "Електронният подпис на Evrotrust е напълно законен и равностоен на собственоръчно поставен подпис на хартия. Приложението отговаря на стандартите за информационна сигурност. Evrotrust използва автоматизирано разпознаване чрез технология за 3D биометрия на лицето през камерата на телефона и чрез документа за самоличност", допълни Даскалов. Георги Димитров обясни, че за целите на правилното идентифициране на лицето има надеждна връзка между Evrotrust и базите данни на полицията.

"С проникването на дигиталните ресурси в сектора, за което ПОД-Бъдеще допринася много с проектите си, хората ще започнат да се интересуват много повече от спестяванията си за пенсия и ще правят активен избор къде да се осигуряват и кой да управлява спестяванията им", допълни Даскалов.

"С интеграцията на Evrotrust, обновеното ни мобилно приложение и дигиталната платформа за осигурителните ни посредници, ние дигитализираме каналите ни за взаимодействие с осигурените лица, като предлагаме продукти, които са лесни за използване, интуитивни и работят в реално време", коментира Теодора Герджикова, мениджър дигитални проекти на "ПОД-Бъдеще", която преди е работила за две големи ИТ компании – Империя Онлайн (преименувана на Upnetix, днес част от Scale Focus) и американската Uber.
Повече за приложението вижте във видеото от Faceobook страницата на Computerworld Bulgaria:






© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2019 съгласно Общи условия за ползване

X