Софтуер

WhatsApp дава нови възможности на бизнеса за връзка с потребителите

Computer World

В сряда, от WhatsApp обявиха, че разширяват начините, по които компаниите могат да използват приложението за връзка с потребителите. Новите възможности обаче не са безплатни - бизнесът ще трябва да заплаща, за да изпраща определен тип съобщения – като тази промяна бележи и първия сериозен ход на безплатното приложение за привличане на приходи.

Компаниите ще имат възможност да предлагат различни услуги през платформата - обслужване на клиентите в реално време, изпращане на информация за бордни карти или потвърждения за доставка и т.н., обясниха от WhatsApp в своя блог. Освен това, от дъщерната компания на Facebook добавят, че съобщенията ще бъдат "криптирани от край до край" и че потребителите ще могат да блокират комуникацията си с бизнеса.

 Бизнес организациите пък ще плащат до 9 цента за всяко съобщение, доставено на потенциален клиент, съобщава The Wall Street Journal, като добавя, че WhatsApp планира също така да даде опции за реклама в своята функция Status, която е много сходна със Stories на Instagram.

Новите бизнес характеристики на WhatsApp идват в отговор на забавящия се растеж на компанията майка Facebook. Социалната мрежа не отговори на очакванията на анализаторите за второто тримесечие на годината, което доведе до исторически спад в цените на акциите ѝ.

Припомняме ви, че един от основателите на WhatsApp – Ян Кум – напусна компанията през април. Той влезе в остро противоречие с Facebook, която купи приложението през 2014 г. за 22 млрд. долара, заради опитите на интернет гиганта да "използва личните данни на потребителите и да отслаби криптирането”.

 

 





© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2019 съгласно Общи условия за ползване

X