Софтуер

Фирмите у нас търсят комплексни бизнес решения

Владимир Владков

Владимир Владков

Пазарът на ИТ решения в България показва устойчиво нарастващо търсене на специализирани услуги за проектиране и внедряване на решения за управление. Клиентите все по-внимателно избират своя партньор, като предпочитат да внедряват цялостни системи, обхващащи всички процеси в организацията им – ERP, CRM, BI. Това заяви на пресконференция в София Владимир Рашев, управляващ партньор на системния интегратор Balkan Services, отчитайки резултатите на фирмата си за 2015 г.

„Проектите и при нас стават все по-големи и по-интересни, клиентите ни имат нови изисквания, разширяващи се с развитието на техния бизнес, добави Рашев. - Те вече не искат да чакат по две три години, за да заработи внедрената система напълно, искат системите да работят добре, да не се случват грешки, които непрекъснато да се отстраняват, а освен това внедрените решения да дават възможности за развитие“, допълни Рашев.

Според него компании от доста европейски страни вече не се притесняват да влизат в България, да откриват офиси и да назначават хора. Много български специалисти също се връщат от чужбина у нас, а това влияе благоприятно и върху ИТ бизнеса, и върху образованието. Освен това по новата оперативна програма ще могат да се финансира облачни решения, което показва, че държавата (понякога) се вслушва в съветите на бизнеса.

Фокусът върху интеграцията на различни решения и внедряването на подходящи за даден вертикален сектор продукти помага на Balkan Servivces не само да увеличи приходите си, но и да излезе на водещи позиции сред внедрителите на бизнес софтуер в България, по данни на агенция CBN – Pannoff, Stoytcheff & Co.

От над 110 интегратора, 95 от които са участвали в изследването на агенцията, Balkan Services държи 33% от българския BI пазар, от общо 34 внедрителя, като е водещ интегратор за секторите на търговските вериги и дистрибуцията, производството и финансите. Изследването показва още, че Balkan Services е сред топ 3 на CRM интеграторите у нас по брой внедрени системи от общо 71. През 2015 г. тя е лидер по брой внедрявания на най-популярната до момента CRM система в България – Microsoft Dynamics CRM. Компанията е реализирала общо 50 проекта през 2015 г., а за 10-годишния период на съществуване на Balkan Services тя е осъществила успешно над 350 проекта.

Според одитирания финансов отчет на системния интегратор, приходите от услуги са нараснали годишно със 17% - от 1,78 млн. лв. през 2014 г. до над 2,098 млн. лв. през 2015 г. За периода януари до април 2016 г. компанията отново има годишен ръст от услуги – 14,5%. Само CRM отделът на фирмата отчита 440% ръст за 2015 г., а BI отделът е реализирал 3 успешни проекта с новия продукт Qlik Sense. В Бони Холдинг е осъществен първият успешен проект за финансова консолидация с LucaNet. Компанията може да се похвали и с успешни проекта в Румъния, Швейцария и Белгия.

Целите ни за 2015 г. бяха фокус върху консултантските услуги за търговията на дребно и дистрибуцията, финансите, производството и услуги, да засилим специализацията си и да потърсим нови партньорства, допълни Николай Миленков, търговски мениджър на Balkan Services. Реализирайки тези цели, компанията е осъществила успешни проекти във Walmark Боженци, Wurth, Фикосота, Теси (интеграция със SAP), Спиди, в застрахователните дружества Дженерали (отново интеграция със SAP) и Еврохолд, CRM решения в Българо-немската индустриална камара, италианската Angelini Farma, King’s Tabaco и др.

Миленков представи 3 собствени продукта на Balkan Services – RI (от Retail.Intelligence), FiVa и най-новият - Vendromedia. „Решенията Retail.Intelligence и Vendromedia са разработени на база натрупания опит и експертиза на компанията с фокус върху секторите производство, търговия и дистрибуция“, добави Николай Миленков.

Вертикалното BI решение Retail.Intelligence (RI) е създадено специално за предприятия от търговския сектор, с цел да осигури детайлен анализ на данните за продажби. Продуктът съдържа набор от предварително дефинирани справки, а основно предимство е краткото време, необходимо за внедряване – само няколко дни. Благодарение на RI Balkan Services разширява портфолиото си и осигурява BI решение, достъпно дори за по-малки компании. „Този наш продукт е изграден върху Qlik Sense, и може да бъде внедрено в магазините само за седмица, като клиентите получават бърз достъп до своите данни. Направили сме и конектори към най-популярните бази данни – на SIS Technology, Ажур, Мистрал)“, допълни Миленков.

Продуктът FiVa помага на производствени фирми да стигнат лесно до крайния клиент, да анализират данните от дистрибуторите и те да се върнат директно при производителя, обясни Миленков.

Най-новият продукт Vendromedia представлява решение за централизирано управление на е-дисплеи с рекламно видеосъдържание. Уеб базираното приложение е реализирано върху операционна система Android и позволява отдалечено управление на видеосъдържание на множество устройства. Основно предимство на Vendromedia е фактът, че съдържанието не се излъчва чрез постоянен видеопоток, а се запаметява автоматично на всяко устройство. По този начин се минимизира интернет трафикът в обектите, а рекламното съдържание може да се излъчва дори и без интернет връзка. За първи път това приложение е внедрено в магазините от веригата за детски стоки Хиполенд.





© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2019 съгласно Общи условия за ползване

X