Софтуер

SAP Forum 2015: Клиентите очакват 100 пъти по-бързо обслужване

Владимир Владков

Владимир Владков

Практично пътуване към дигитална икономика, предизвикало потребителите да си представят докъде може да стигне трансформацията на традиционните бизнес модели предложи SAP Forum 2015. Събитието, проведено в импровизирана зала на Терминал 2 на Летище София, илюстрира някои от горещите тенденции на ИТ пазара днес – виртуализация на ресурсите, бърза промяна на бизнеса и предпочитанията на клиентите и по-голяма ефективност на облачните услуги.

„Представете си, че управлявате авиокомпания, но полетът от Франкфурт до Ню Йорк вече не е 6 часа, а 15 секунди, т.е. разстоянието се изминава 1600 пъти по-бързо, каза Румяна Тренчева, изпълнителен директор на SAP България. - Дали за толкова кратък полет ще има нужда от храна на борда, от забавления? Дали ще са нужни 2 часа висене на летището, за да качите на самолета? Ще има ли въобще бизнес класа с различна цена и удобства от икономичната? Всичко това е част от новата реалност, в която оперират компаниите днес. Ще можем ли да реализираме бизнес процеса, който управляваме, 10 или 100 пъти по-бързо? Има ситуации, в които клиентите очакват да бъдат обслужени 100 пъти по-бързо“, допълни тя.

Вече живеем във време на хиперсвързаност между хора, бизнеси и устройства. До 2020 г. в света ще има 75 млрд. уреди, свързани към Интернет на нещата, 2,5 млрд. човека ще са в социалните мрежи почти непрекъснато, а 110 трилиона лева ще бъдат генерирани във виртуални бизнес мрежи, заяви Тренчева.

„$404 трилиона е стойността на комплектността за 200 от най-големи компании в света, а 10% от печалбата им е „погребана“ в пропуснати възможности. 40% от най-големите 500 компании в света ще изчезнат, ако не въведат опростени бизнес технологии. „Живеем в специални времена, в които трябва да се предизвикваме непрекъснато. Появяват се нови компании, индустрии се сливат, банките и телекомите вече не са същите, като преди няколко години. По данни на Gartner, ранните внедрители на новите технологии реализират поне 26% повече печалба от останалите“, каза още Румяна Тренчева.

„В SAP имаме самочувствието, че разполагаме с технологията на възможностите“, допълни тя, посочвайки 5 неща, които ще продължат да са важни за бизнеса: ангажираност на служители, управление на активите, нов начин на партниране с доставчиците и нов начин на обслужване на потребителите. „И в основата на всичко това остава финансово-счетоводният елемент, обслужван от S4 HANA. Опростете бизнес процесите, мотивирайте екипа си, преосмислите бизнес моделите си, дори цялата си представа за работа. Нашите партньори ще ви дадат идеи за това – BG Business Solutions, Atos, Global Consulting, IBM, Sqilline, Novarto, Stemo”, каза още изпълнителният директор на SAP България.

По време на форума BGBS демонстрира как компаниите да ангажират хората си, IBM представи разработения за Технополис нов виртуален магазин, а Стемо – новата си услуга SAP HOTEL.


SAP Forum 2015: Клиентите очакват 100 пъти по-бързо обслужване

© Владимир Владков, Computerworld.bg

Мобилно здравеопазване

Sqilline показа своето решение Smart DI за споделяне на медицинска информация навсякъде и по всяко време, включително на медицинска информация. То осигурява осъществяване на виртуални консултации със специалисти, намиращи се на двата края на Земята. „Smart DI е облачно решение, но данните се съхраняват само на сървърите в болницата, въпреки че приложението може да работи на всяко мобилно устройство“, обясняват от Sqilline.

Инфраструктурата

SAP HANA осигурява много възможности, но се нуждае от сериозна ИТ инфраструктура, заяви Виктор Галаджиян от Atos България. Той представи сървърните решения Bullion, разработени от Atos специално за SAP HANA. Те са създадени и с помощта на технологии на Bull. В края на 2014 г. Atos купи Bull, лидер при високопроизводителните машини и решенията за ИТ сигурност. Компанията е партньор на SAP от 30 г., а през миналата година бе отличена със SAP Quality Award заради проекта за внедряване на SAP ERP в Теси.

„Работим с клиентите и за тяхната инфраструктура, забелязваме продължаваща трансформация на класическия ЦОД в посока виртуализация и облачни решения. През 2016 г. 84% от приложенията ще бъдат виртуализирани“, добави той. ИТ ресурсите се модернизират, преминавайки към машини x86, a SAP HANA се очертава като основна база данни за SAP.

Сериозни са изискванията към хардуера, който работи с тази платформа. „Отговорът на Atos е Bullion S – сървъри с процесори Xeon, изключително подходящи за SAP HANA. Те са резултат от 40-годишния опит на Bull в областта на супер компютрите, като комбинират характеристики на мейнфрейн и x86 платформа“, каза още Виктор Галаджиян.

SAP HANA расте във вертикална посока, а моделите Bullion S могат да обслужват бизнес потребители с различна големина, разширявайки се от 2 до 16 процесора Xeon и от 1,5 до 12 ТВ дисков масив, а 12 TB e най-голямата база данни за SAP HANA. “Не е нужно да прогнозирате колко голяма е вашата БД, можете да надграждате, когато е необходимо. Bullion S е подходящ за всякакви приложения. Има и готови предварително интегрирани системи, съчетаващи сървъри, съхранение на данни, операционна система, като те са сертифицирани за HANA”, добави той. Всички модули в Bullion могат да бъдат сменяни в работен режим, дори паметта и входно/изходните модули.

Платиненият партньор

Виолета Вачкова, мениджър продажби в BG Business Solutions, обяви, че компанията й, която е Платинен партньор на SAP чрез United VAR, вече е реализирала 30 проекта. „Имаме 90 консултанта на SAP. В портфолиото ни влизат и всички иновативни решения на SAP като мобилни, облачни решения Cloud 4 Marketing и др.”, добави Вачкова.

BG Business Solutions е реализирала проекти за SAP ERP върху HANA в Рубин Трейдинг и Сладоледена фабрика, а в Табак Маркет и Експрес Логистика и Дистрибуция (ELD) е осъществила първите миграции на съществуващи SAP ERP към HANA. “В момента внедряваме облачното HR решение Success Factors в българска фирма, до края на годината в тази област предстоят още няколко проекта“, заяви Въчкова. В голяма логистична компания BGBS внедрява Hybris, a в Булгартабак холдинг - SAP Cloud for Customer. “Това е изцяло облачно решение, управляващо взаимоотношенията с клиентите през различни платформи, включително през мобилни устройства“, коментира Вaчкова. Системният интегратор внедрява SAP Direct Store Delivery в Сладоледена фабрика, като решението обхваща и управлението на разносната търговия в офлайн и онлайн режим. Решението е локализирано на български, английски и испански.

Informatica + SAP

Global Consulting е най-новият партньор на SAP България, каза Диана Джендова, изпълнителен директор на системния интегратор. Компанията поддържаме Sybase, която вече част от SAP. “Global Consulting е от 20 г. на българския пазар, работим с Informatica, EMC, Unisys, Omikron, SAS, MS и Cisco, а вече е и VAR партньор на SAP.

„Където има проекти на Informatica, са нужни и решения на SAP, каза Джендова. - Тази комплексност, която съществува при клиентите, често е резултат от историческо развитие на тяхната инфраструктура, така че в даден момент те трябва да се справят с разнообразен софтуер и хардуер. В същото време при редица клиенти не съществува активна стратегия за повишаване качеството на данните. Именно в тази област са нужни решенията на Informatica.”

Визията нa Global Consulting за сътрудничество със SAP включва „разбиране на клиента и неговите проблеми“. „Всички се нуждаем от повече пари, но и от стабилност на приходите, непрекъснат анализ на възможностите, разчитащ на сериозни софтуерни приложения.SAP HANA е интересно решение и ще развиваме ноу хау в таи насока“, заяви Джендова.

Тя цитира изпълнен проект във Vivacom, където е внедрена модерна и ефективна интеграционна архитектура с помощта на Informartica Power Center. Впоследствие един конектор свързва SAP системата с всички останали системи. След проекта във Vivacom бизнес анализите са се ускорили между 5 и 6 пъти, осъществявайки много по-ефективни бизнес процеси.

Облачен SAP хотел

Какво е успешен SAP проект – приключил в срок, с постигната функционалност в рамките на планирания бюджет, каза Димитър Геров, директор на Стемо София. Стемо е SAP партньор от 2009 г., внедрил SAP решения в редица български предприятия от 24 промишлени вертикала.

„Според нас проектът не само трябва да е внедрен успешно, а и да има предпоставки за бъдещо развитие, за нови функционалности. Не винаги клиентите имат средства за подходяща инфраструктура, за скъпоплатен персонал за поддръжка и развитие на системите. А удовлетворението от един ERP проект е по-голямо, при наличие на добър хелп-деск, осигуряващ непрекъсваема и надеждна работа на системите“, добави Геров.

За да отговори на тези изисквания, според които ИТ все повече се ползват като услуга, компанията стартира т.нар. услуга SAP HOTEL. “Това е добра възможност клиентите да се възползват от новите решения, които предлага SAP HANA, без да купуват инфраструктурата, а да я вземат под наем. За клиентите с изградена инфраструктура предлагаме две възможности за миграция. В първия случай при модерна ИТ инфраструктура предоставяме 100% защита на направените инвестициите чрез прехвърляне на модерния им хардуер в нашия SAP хотел, като те започват да пестят от оперативните разходи. В другия случай – при остаряла ИТ среда, клиентите ще спестят и разходи за собствен център за данни, и от оперативните разходи“, обясни Геров.

САП Хотел предоставя различни SLA споразумения, реализирайки SAO модел – услуги „за настаняване“ в хотела, услуги за инфраструктурна поддръжка, услуги, необходими за развитие на SAP системата, както и услуги за „излизане от хотела“, ако се наложи“, добави шефът на Стемо София.

Компанията е внедрила SAP решения в Асарел Медет (внедряване на най-добри практики в минното дело), Атепласт (внедряване на дискретно производство на SAP ERP), Агрия, Балев груп, Индустриален холдинг България. В момента специалисти на Стемо внедряват SAP ERP в Уолтопия и Дрийм транс. Поддръжката на създадените вече SAP системи са поверили на Стемо големи потребители като Петрол холдинг, Софика груп, Министерство на финансите, Престиж 96, Пикадили и др.

Виртуалният магазин

Със SAP Hybris е подобрен виртуалният магазин на Технополис. „Технополис отчиташе, че интересът към онлайн канала расте, а съществуващата система не успяваше да се справи с предизвикателствата. Освен това компанията искаше да съчетава различни канали за продажба, маркетинг отделът – да пуска комбинирани оферти. Днес всеки иска да може да продава на клиенти с мобилни устройства, както и интеграция с Facebook”, каза Стоян Tодоров от IBM България.

Асортиментът на технологичния хипермаркет обхваща 20 000 продукта, продавани онлайн, организирани в 220 продуктови категории. Тясната интеграция със SAP ERP осигурява актуална информация за наличните продукти и цени. С помощта на платформата Hybris може да бъде осъществено централизирано управление на всякакви бизнеси, всеки със собствен уеб сайт, като всеки сайт може да има различни езици, методи на доставка, методи на плащане, каталози, коментира Тодоров. В Hybris има и ускорители на е-магазини, а Java базираната технология позволява да дописване на функционалности.

След внедряване на решението на SAP продуктовите мениджъри на Технополис могат да показват за продукта в онлайн магазин каквато информация искат, да определят по какви критерии да се търси. Освен това потребителят има възможност да купи не само налични продукти, а и да направи предварителна поръчка за очаквани изделия. Има и възможност да си поръча е-нотификация, т.е. да получи известие кога интересуващ го продукт е поевтинял с 5% примерно. Осъществена е и интеграция с Facebook банер, който да се показва само на дадена клиентска група, или до даден продукт, или на определени страници. „Целият сайт е разделен на компоненти, които можете да управлявате, обясни Стоян Тодоров. - Цялото съдържание е обвързано с време – т.е. изтича периодът на промоцията и информацията се сменя автоматично. Освен това дефинирахме различни компоненти, към които потребителят може да прояви интерес – например телевизор и стойка за окачване или безжична мишка, подходяща за него. Съдържанието обаче се определя от продуктовия мениджър само с няколко кликвания с мишката.“

С проекта е опростен и процесът на поръчване. Той вече представлява 3 лесни стъпки – избор на метод на доставка, на метод за плащане и поръчка на стоката. Поддържат се различни методи на плащане, които също могат да се сменят с едно кликване. „Добавихме и функционалност „поръчай онлайн и вземи от избран от тебе магазин“, като потребителят получава известие кога стоката е стигнала до магазина“, каза още представителят на IBM България.

Наука + бизнес

Димитър Димитров от Novarto заяви, че създадената през 2008 г. българска компания вече има 40 добри софтуерни инженери и консултанти в София, Пловдив и Лидкьопинг, Швеция. „На глобално ниво Novarto е предпочитан партньор на SAP за определени услуги, каза Димитров - Мисията на фирмата е да помогне на бизнеса да управлява своите клиенти и своите таланти. Освен за потребителите, фирмите трябва да се стремят да се грижат и за „своя ум“, за екипа. Именно хората създават бизнеса, затова фирмите трябва не само да открият подходящите кадри и да ги наемат, а и да им помогнат да развият своите таланти“, обясни Димитров.

Компанията е реализирала проекта за уеб магазина на Lenovo. Горди сме, че помогнахме на глобална компания като Lenovo да се дигитализира“, заяви той. Novarto заедно със ФМИ към СУ „Св. Кл. Охридски“ осъществява идеята за връзка между бизнеса и науката чрез съвместния проект „магазин на бъдещето“. „В лабораторията Connected Store Lab бизнесът ще може да мечтае, а студените ще се опитват да реализира неговите мечти чрез различни инициативи, включително хакатони, добави Димитров. - Студентите обаче ще имат нужда хората от индустрията да им помогнем с идеи, и с опит, със знания, със съвети.“





© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2019 съгласно Общи условия за ползване

X