Софтуер

Huawei със собствена операционна система за Интернет на нещата

Computer World

Собствена операционна система, презназнзчена за умния дом, автомобили, носима електроника и др. оборудване е създала китайската компания Huawei Technologies. Разработката се казва LiteOS и се предвижда тя да бъде разпространявана на международния пазар.

Целта на платформата е да помогне на независимите доставчици да усвояват развиващото се пространство на Интернет на нещата (Internet of Things, IoT). Компаниите търсят възможности за превръщане на предметите от бита и на промишленото оборудване в свързани устройства, но цената необходима за реализиране на подобни проекто продължава да е прекалено висока.

От Huawei твърдят, че тяхната нова “облекчена” ОС може съществено да опрости целия процес. Минималният обем на софтуера LiteOS не превишава 10 килобайта и се нуждае от скромни ресурси, което го прави подходящ за широк спектър от оборудване, включително микроконтролери и вградени процесори като ARM Cortex.

LiteOS позволява отдалечено управление на оборудването и събиране на данни. Освен това операционната система може да бъде инсталирана на устройства, работещи под Google Android и да поддържа връзка с други устройства на независими производители.

Софтуерът разполага с отворен приложно-програмен интерфейс (API), като от Huawei планират да предоставят и достъп до изходния код на LiteOS по лиценз на ISC (Internet Systems Consortium), който допуска и безплатно копиране, модификация и разпространение на продукта при определени условия. За да првлекат разработчици компанията предлага чипсети, модули и системни платки, разпространявани чрез общността на платформата.

Huawei е един от най-големите доставчици на мрежово оборудване, чеиито бизнес нараства паралелно с търсенето на достъп технологии за Интернет на нещата. По прогнози на компанията до 2025 г. световен мащаб ще работят над 100 млрд. свързани устройства.

Операционната система Huawei LiteOS би могла да ускори разработването на интелигетно оборудване. Тук обаче компанията не е без конкуренция – други китайски компании, като Baidu, Tencent и Alibaba, също активно усвояват това пространство със собсвтени платформи.





© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2019 съгласно Общи условия за ползване

X