Софтуер

Разнообразяването на Home може да го направи по-привлекателен, смятат анализатори

Computer World

Новият пакет от приложения на Facebook, наречен Home, който ще дебютира на 12 април за Android смартфони, първоначално може да се хареса само на най-активните потребители на Facebook, но планът на компанията да интегрира в него социални услуги на трети страни може да привлече повече потребители.

Home, който бе обявен на 4 април, а набор от мобилни приложения, който първоначално ще дебютира само за Android смартфони, а по-късно ще е наличен и за таблети, както и за мобилни устройства с други операционни системи. Целта на Facebook е с този пакет да улесни и ускори достъпа на потребителите до социалната мрежа.

Една от основните функции на Home е Cover Feed, която стартира нов начален екран на устройството, но без да променя самата операционна система. Така потребителят може да вижда какво се случва в неговия приятелски кръг във Facebook без да се налага да отваря приложение или браузър.

В началото цялото съдържание, което ще се вижда в Cover Feed, ще идва от Facebook, но в бъдеще е възможно в него да влиза и информация от други услуги, като Tumblr или Instagram, заявиха от социалната мрежа по време на представянето на Home. „С времето се надяваме да вкараме повече съдържание там. Това е огромна възможност“, заяви Марк Зъкърбърг, CEO на Facebook.

Това е добра идея, която има потенциал да привлече доста повече потребители към Home, отколкото е броят на най-активните потребители на Facebook в момента, смятат анализатори.

Третирането на Home като платформа, където хората могат да достъпват и други социални потоци, а не като нечие приложение, ще увеличи неговата привлекателност“, коментира Грег Стерлинг, старши анализатор от Opus Research.

Cover Feed вероятно ще бъде много скучен за хората, които не са много активни във Facebook, според Брайън Блау от Gartner. Затова, за да може Home да набере популярност, ще е необходимо по-разнообразно съдържение, включително такова, идващо извън Facebook, смята той.

В същото време обаче съдържанието в Cover Feed може да стане прекалено много. „Те трябва да нацелят точния баланс между функционалност и простота“, коментира Стерлинг.

IDG News Service Сан Франциско





© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2019 съгласно Общи условия за ползване

X