Софтуер

Защо бизнесът трябва да започне да използва Facebook Video Chat

Computer World

На 6 юли Facebook проведе медийно събитие, където разкри „нещо страхотно“ – добавянето на възможност за видеоразговори между два акаунта вътре в социалната мрежа чрез партньорство със Skype. При това без да е нужно инсталирането на Skype на който и да е компютър, тъй като функцията работи чрез плъгин, който се сваля от Facebook за 10-20 секунди.

Марк Зъкърбърг, CEO на Facebook, демонстрира Facebook Video Chat

Въпреки че може да се поспори за нивото на страхотност, тъй като не е нещо принципно ново (прохождащата социална мрежа Google+ например стартира с функцията Hangouts за групови видеоразговори), добавянето на видеокомуникация във Facebook е добра стъпка. Ето и 3 преки предимства, които това дава, при това на бизнес потребителите:

  1. Вие вече сте там. Хората обикновено прекарват повече време във Facebook отколкото където и да било другаде онлайн. Ако една компания е инвестирала време и усилия, за да установи присъствие в социалната мрежа, сред контактите вече има редица колеги, клиенти и партньори, то тогава провеждането на видеоразговор е логично и естествено разширение на този тип комуникация, когато е необходимо.

  2. Те вече са там. Facebook разполага с над 750 млн. регистрирани потребители. С толкова много хора там можете да сте почти напълно сигурни, че вероятно всеки, с който бихте искали да говорите, вече има профил там, при това сигурно е онлайн, защото, както вече предположихме, хората днес прекарват наистина много време във Facebook. Може би ще е по-трудно да откриете някой, който е офлайн, отколкото човек, който в момента е в мрежата.

  3. Спестява време и пари. Някои неща се вършат по-добре лице в лице. Има хора, които са по-продуктивни, когато виждат човека, с когото трябва да обсъдят нещо. С Facebook Video Chat това е възможно от всички краища на планетата, което пести време и пари, защото пътуването за лична среща с някои определено не е по-бързия вариант, нито по-евтиният. А има и компании, които не могат да си позволят да ползват специализирани видеоконферентни решения.

Както вече отбелязахме, Facebook предлага видеообажания само между два акаунта, а Hangouts в Google+ позволява групови видеосрещи, както и дори групово едновременно гледане на клипове в YouTube. Така че откъм технологична гледна точка Google+ дава повече, но в този сайт има далеч по-малко от 750 млн. регистрации.

Очаква се Facebook да продължи да разширява функционалностите си и да добавя нови, така че скоро може да видим и групови видеоразговори и там.

Би било страхотно, ако Facebook, Google+, Skype, Apple FaceTime и всяка друга конкурента платформа, която предлага възможности за видеоразговори можеха да работят заедно, но това засега остава просто мечта.

PC World (САЩ)





© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2019 съгласно Общи условия за ползване

X