Софтуер

SAS пусна прогнозни анализи за бизнес потребители

Computer World

На 2 септември от SAS Institute

Ходът на компанията отразява желанието на клиентите да позволят на повече служители да използват прогнозни анализи, смята анализаторът от IDC Дан Весет. Но той отбелязва, че използващите този инструмент трябва все пак да са свикнали с изготвянето на бизнес анализи, а не обикновени маркетинг специалисти.

Освен това продуктът представлява компромис между лекотата при употреба, която искат бизнес потребителите и гъвкавостта, нужна на статистиците, добавя Весет. „Това от една страна позволява на един краен потребител да работи с дефиниран пакет от данни, които той разбира. Но ако наистина искате да експериментирате, тествате и изграждате свои собствени модели, тогава ще се върнете при Enterprise Miner."

Пазарът на прогнозните анализи е „доста здрав", при все това, че е доминиран от SAS и отдела SPSS на IBM, но продуктите като Rapid Predictive Modeler имат потенциала да ускорят растежа му, според Весет.

SPSS вече пусна инструмента IBM SPSS Decision Management, целящ потребителския кръг на Rapid Predictive Modeler.

Същевременно се наблюдава растящ интерес R езика с отворен код за прогнозно моделиране, създаден от Рос Ихака и Робърт Джентълмен в Оукландския университет, Нова Зеландия и вече разполагащ със сериозен брой потребители, както и много add-on пакети. Появяват се компании като Revolution Analytics, предлагащи софтуер и услуги за работа с R. От май тази година дори Oracle предлага поддръжка за R. Сега е наличен потребителски интерфейс R-ODM за Data Mining софтуера на компанията, насочен към многото статистици и анализатори на данни, които работят с R, но не разбират много от SQL или технологията за база данни на Oracle.

IDG News Service (Бостън)




© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2019 съгласно Общи условия за ползване

X