Софтуер

ABI Research: 145% ръст на свалянията от магазини за мобилни приложения през 2010 г.

Computer World

Тази година ще е много успешна за разработчиците на мобилни приложения и броят на свалянията от онлайн магазини за приложения ще се увеличи с около 145% в сравнение с 2009 г. до 5,9 млрд., докато след това ще се наблюдава по-бавен ръст до 2013 г., прогнозират от ABI Research.

Потребителите свалят повече приложения частично защото си купуват повече смартфони, смятат от ABI Research, след като са измерили ръст от 20% в продажбите на устройства от висок клас през миналата година. Стратегиите относно приложенията за популярните мобилни ОС - iPhone, Android, Windows Mobile, BlackBerry и Symbian - се очаква да доведат до ръст тази година.

Въпреки че Apple ще си остане най-голямата част от пазара с около 3,3 млрд. даунлоуда, Android ще отбележи най-голям ръст, според ABI Research, където очакват потребителите на мобилната ОС на Google да свалят над 800 млн. приложения тази година.

Приливът от продажби на смартфони и желанието на клиентите за повече мобилен софтуер ще се отрази добре на четирите основни конкуренти на Apple, според анализатора от ABI Research Марк Бекю, но американската компания ще задържи лидерството си до 2015 г., докато никоя от другите 4 платформи няма да спечели повече територия за сметка на останалите. Междувременно Palm няма да постигне значителен пазарен дял за следващите пет години.

След огромният ръст тази година свалянията на целия пазар на мобилни приложения ще нараснат с по-малко от 9% през 2011 г. на годишна база и разширяването ще се забави дори повече до 2013 г.

Златното време за даунлоудите на мобилен софтуер може и да се окажат кратко, смятат от ABI Research. Очаква се приходите да спаднат към 2012 г., тъй като конкуренцията сред разработчиците и онлайн магазините понижава цените и води до повече безплатни и подкрепяни от реклами приложения, включително алтернативи на марковите приложение, за които потребителите плащат днес.

След 2013 г. обаче прогнозата е дори за свиване на броя на свалянията, казват от ABI Research, визирайки пълненето на смартфоните с предварително инсталирани програми - Nokia, Samsung и Motorola са сред производителите, които например сега интегрират функции за социално общуване в устройствата си. Намаляващият ръст при продажбите на смартфони и трудностите пред клиентите в намирането на определени приложения в огромните магазини като iPhone App Store също може да навредят на свалянията, смята Бекю. В момента вече има толкова много предложения в големите магазини, че малките разработчици се обезкуражават, според него.

Бекю също така предвижда, че безплатните приложения, използвани като маркетингови инструменти от компании, продаващи други продукти, ще се превърнат в набъбваща част от мобилния микс.

Свалянето на приложения за телефони е особено популярно в САЩ, докато Европа започва да наваксва, но от ABI Research не очакват хората в други части на света да тръгнат по същия път по този начин поради икономически и други фактори.

В този случай Щатите се превърнаха в лидер в този следващ рунд на мобилните нововъведения - казва Бекю. - Виждаме, че този навик продължава. Апетитът остава."

IDG News Service (Сан Франциско)




© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2019 съгласно Общи условия за ползване

X