Социални Мрежи

Facebook предприема набор от мерки за подпомагане на борбата с COVID-19

Иван Гайдаров

В актуализацията на състоянието си във Facebook, Марк Зукърбърг публикува подробно описание на усилията на социалната мрежа да гарантира, че потребителите получават точната информация за ситуацията с COVID-19 в своя район. Когато търсите "coronavirus" във Facebook, ще видите изскачащ прозорец или карта в горната част на резултатите от търсенето, които ви насочват към Световната здравна организация или уебсайта на местната здравна служба за най-новите актуализации. Facebook дори предоставя на СЗО толкова позиции за безплатни реклами, колкото изискват мерките за реакция, и предоставя на организацията подкрепата, от която се нуждае в платформата.
Компанията също така предприема стъпки за предотвратяване на разпространението на дезинформация около коронавируса и измами, свързани с епидемията.

Facebook отдавна е критикувана за това, че позволява разпространението на кампании за дезинформация в своята платформа. В случая обаче е особено важно да се държи под контрол информацията, свързана с COVID-19, тъй като това здравословен проблем, който може да постави в опасност живота на много хора.

За да са сигурни, че потребителите получават само (или поне най-вече) точна информация, от социалната платформа изтрива неверни твърдения и теории за конспирации, маркирани от глобални здравни организации като фалшиви. Освен това мрежата блокира и реклами за продукти, които твърдят, че имат способността да лекуват болестта, както и всяка друга реклама, която се стреми да се възползва от ситуацията.

Зукърбърг разкри също така, че изследователите вече използват обобщени и анонимизирани данни от Facebook като карти за плътността на населението, за да получат по-дълбоко разбиране за това как се разпространява вирусът.

Според изпълнителният директор на Facebook компанията продължава да търси други начини, по които може да помогне за ограничаване на епидемията.




© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2020 съгласно Общи условия за ползване

X