Социални Мрежи

Може ли TikTok да измести Instagram от Tоп 3 на социалните мрежи?

Иван Гайдаров

Евън Шпигел е наясно със ситуацията в пространството на социалните медии, след като осем години неговият стартъп Snapchat е в надпревара с най-големите в него. Сега той предрича, че новопоявилият се конкурент TikTok, приложение за споделяне на кратки видеоклипове, има потенциала да детронира Instagram като третата по големина социална мрежа в света, ако, разбира се, не включвате чат платформи като Messenger, WhatsApp или WeChat.

"Социалните медии в оригиналната си конструкция основно са свързани със статуса на потребителя. Представят кой сте. Показвате например на хората, че сте готин, получавате харесвания и коментари, такива неща", казва Шпигел и обръща внимание, че при TikTok това не е съвсем така: "В TikTok потребителите създават съдържание по-скоро за да покажат талант, а не толкова социален статус. Хора, които са прекарали няколко часа в учене на нов танц например, или мислят върху нов забавен начин да разкажат някоя история, създават медийно съдържание, за да забавляват други хора."

Шпигел смята, че именно това може да е ключът към детронацията на Instagram, "тъй като съдържание, основано на талант, често е по-интересно от съдържание, показващо социален статус."

Instagram прави всичко възможно, за да противодейства на тази тенденция. Компанията дори наскоро реши, че ще премахне броя на харесванията и оценките на публикациите, наблягайки по този начин на самото съдържание, а не както сега на известността на потребителите.

TikTok измести Instagram в списъка на най-изтеглените приложения за социални медии през 2019 г. По-лошото е, че растежът на Instagram се забави до едноцифрен за първи път от създаването на платформата през 2010 г. В същото време TikTok и Icurrently, които са рамо до рамо в надпреварата, вече имат по около 1 млрд. активни потребители месечно.




© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2020 съгласно Общи условия за ползване

X