Социални Мрежи

Потребителите на Facebook ще виждат по-малко политически реклами

Мария Динкова

Скоро Facebook ще предостави възможност на потребителите да виждат по-малко политически реклами в секцията "Новини". Новата опция ще бъде достъпна също така в Instagram и показва усилията на компанията да даде повече контрол върху това, което се появява на платформите преди президентските избори в САЩ тази година.

От Facebook обявиха новата функция като част от по-широк ъпдейт за политическите реклами в социалната мрежа, пише Bloomberg. Същевременно обаче компанията не обяви никакви по-сериозни промени или ограничения при инструментите за рекламно таргетиране, достъпни за политическите кампании.

Социалната мрежа също така продължава да се придържа към противоречивата политика, според която няма да проверява достоверността на публикациите от политици, включително и политическите реклами. Многократно от Facebook изтъкваха, че не искат да имат последната дума за това какво е истина и лъжа в света на политиката.

Според компанията нейният подход се базира "на принципа, че хората трябва да могат да чуят тези, които желаят да ги ръководят и че това, което се казва трябва да бъде разглеждано и обсъждано публично".

От месеци Facebook е в центъра на дебата около политическите реклами онлайн. Изпълнителният директор Марк Зукърбърг твърдо отбеляза, че социалната мрежа няма да установява достоверността на информацията.

Също така компанията отказва да въвежда ограничения по отношение на рекламите, които други в индустрията все пак налагат. Twitter например забрани някои политически реклами като цяло или ограничи таргетирането за такива, които се фокусират върху социалните въпроси.

"Политическите послания достигат до широк кръг граждани, когато хората решат да следват профила или да препубликуват съобщението. Плащането за достъп отнема това решение и изиксва високо оптимизирани и насочени политически съобщения за хората. Ние вярваме, че това решение не трябва да бъде компрометирано от пари", посочват от Twitter.

Google също забрани политическите кампании да бъдат насочвани към потребителите на база на политическите им пристрастия.

Зукърбърг от своя страна призовава американското правителство да се намеси и да регулира онлайн политическите реклами с надежда това да създаде някакъв стандарт в индустрията. "В крайна сметка ние не смятаме, че решенията за политическите реклами трябва да се взимат от частните компании", допълни изпълнителният директор на Facebook.




© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2020 съгласно Общи условия за ползване

X