Законодателство

САЩ въвеждат 25% мито за френски стоки заради дигиталния данък

Иван Гайдаров

От 6 януари 2021 г. редица френски продукти ше бъдат облагани с 25% мита при внос в САЩ, става ясно от изказване на главния търговски представител на страната.

Напрежението между двете държави се трупа от известно време, катализирано и от личната неприязън между лидерите на двете страни. В случая в ролята на разделителна линия влиза данъкът върху дигиталните продажби, наложен от френските законодатели.

Въпреки че този данък трябва като цяло се разглежда като разумен подход, който гарантира, че компаниите плащат справедливи данъци в страните, в които реализират печалби, Белият дом застъпва тезата, че американските компании трябва да бъдат освободени от плащането на данъци на международните пазари ,

Случаят стартира на 10 юли 2019 г., когато главният търговски представител на САЩ обяви публично възможността да бъде въведено мито за някои френски стоки, най-вече за вино и сирене. "Влизането в сила на този едностранен данък върху дигиталните услуги е тревожен прецедент, който спира напредъка към стабилни и устойчиви международни данъчни политики, и ще се отрази непропорционално на компаниите със седалище в САЩ", коментира и Дженифър Макклоски от Съвета за ИТ индустрията на САЩ.




© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2020 съгласно Общи условия за ползване

X