Сигурност

Белият дом и технологичните компании обмислят стратегия за борба с COVID-19

Иван Гайдаров

Белият дом е събрал представители на големите технологични компании на телеконференция в сряда, свързана с координацията на мерките срещу епидемията от коронавирус. Amazon, Apple, Facebook, Google, Microsoft и Twitter са взели участие в онлайн срещата, организирана от президентската администрация.

Срещата е преминала под ръководството на главния технологичен директор на САЩ Майкъл Крациос, който е призовал компаниите да използват технологичните си активи, за да подпомогнат събирането на медицинска информация в нова база данни от научна литература, свързана с COVID-19. Крациос представи и самата база данни, която Белият дом заяви, че ще бъде пусната в близките дни.

"Основният приоритет на Белия дом е осигуряването на безопасността и здравето на американския народ на фона на избухването на COVID-19. Най-модерните технологични компании и основните онлайн платформи ще играят решаваща роля в това цялостно усилие. Тази среща е само началото и възнамеряваме да продължим този важен разговор", коментира Крациос.

Срещата, която спорд Washington Post е продължила около два часа, включвала и дискусия за това как да се спре разпространението на теории на конспирацията за коронавирус в социални медии като Facebook и Twitter.

От Google вече потвърдиха участието си в срещата, но голяма част от останалите участници, мжду които Amazon, Apple, Cisco, Facebook, IBM, Microsoft, TechNet и Twitter, все още не са публикували официална позиция.

Технологичните компании вече реагираха на епидемията, отменяйки конференции и предприемайки стъпки за борба с дезинформацията в своите платформи. Не на последно място, много от тях вече инструктираха служителите си да работят от вкъщи.

Новият щам на коронавирус, който може да се развие в респираторно заболяване, известно като COVID-19, беше открит в Ухан, Китай, през декември. Към днешна дата 120 000 души са заразени при 4 300 смъртни случая в световен мащаб. В САЩ има повече от 1000 потвърдени случая.

Прекъсвания в доставките

Компании като Apple и Amazon вече бяха засегнати от епидемията по отношение на прекъсванията в производството.

Apple, една от най-високо оценените компании в света, обяви през февруари, че очаква спад в доставките на своите iPhone, което ще доведе и до по-ниски продажби. Samsung също изпитва трудности в производството на някои устройства на фона на огнища на коронавирус в родината си Южна Корея.

Компании като Apple, Google, Twitter и Facebook също така се ангажираха да плащат почасово на работници, засегнати от вируса, а Uber, Lyft, Doordash и Postmates обмислят финансови помощи за своите шофьори, твърди The Wall Street Journal.




© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2020 съгласно Общи условия за ползване

X