Сигурност

Boeing с нови проблеми около модела 737 Max

Иван Гайдаров

Стотици самолети 737 Max на Boeing са приземени, докато компанията чака одобрение от авиационните регулатори проблемният модел да се върне във въздуха. Сега обаче става ясно, че самолетният производител се е сблъскал с ново потенциално препятствие.

737 Max беше заземен в глобален мащаб през март след две катастрофи, при които загинаха общо 346 души. Тогава от компанията обявиха, че софтуерна намеса вероятно ще е достатъчна, за да коригира проблемите с функцията за безопасност в автоматичен режим, която е сочена като причина за катастрофите.

Но като част от декемврийски одит за безопасността на модела, изискван от Федералната авиационна администрация на САЩ (FAA), Boeing открива "неотчетени преди това проблеми" с окабеляването на модела, съобщава в неделя от New York Times. Миналия месец компанията е информирала FAA, че проучва дали две секции от проводници, които контролират опашката на самолета, не са твърде близо една до друга, което може да причини късо съединение и потенциално срив в системите, ако пилотите не реагират по подходящ начин, добавят в своя материал от изданието, позовавайки се на старши инженер на авиопроизводителя и други трима души, запознати с въпроса.

Говорителят на Boeing потвърди информацията пред CNN Business, като заяви, че проблемът е идентифициран като част от "строг процес" за гарантиране безопасността на самолета.

"Най-големият ни приоритет е да гарантираме, че 737 Max отговаря на всички регулации и изисквания за безопасност, преди той да се върне в експлоатация. Работим в тясно сътрудничество с FAA и други регулатори за надежден и задълбочен процес на сертифициране, за да гарантираме безопасен и съвместим дизайн", обяснява говорителят на Boeing.

По думите му "би било преждевременно да се спекулира" дали новооткритият проблем ще доведе до нови промени в дизайна на самолета или допълнително ще удължи срока за неговото повторно сертифициране.

Това ще бъде предизвикателство за новия главен изпълнителен директор на Boeing, Дейвид Калън, който официално поема поста на 13 януари, след като бившият изпълнителен директор Денис Мюленбърг беше отстранен на 23 декември. "Промяната в ръководството беше необходима, за да се възстанови доверието в компанията и тя да може да се движи напред. В момента работим за подобряване на взаимоотношенията ни с регулаторите, клиентите и всички останали заинтересовани страни", заявиха тогава от компанията. По-рано същия месец от самолетният производител обявиха, че правят постъпки за прекратяване на производството на злополучния модел.




© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2020 съгласно Общи условия за ползване

X