Законодателство

Американски регулатори анализират в основи рекламните практики на Google

Иван Гайдаров

Правните съветници на американските щати, които обединиха усилията си срещу технологичния гигант Google, искат задълбочен анализ на рекламните му практики.

Генералният прокурор на Тексас, Кен Пакстън, който ръководи организацията по новия иск срещу компанията за нарушаване на антитръстовото законодателство, заведен от 48 щата, окръг Колумбия и Пуерто Рико - заяви, че разследването ще се съсредоточи върху рекламния бизнес на Google. На пресконференция в понеделник щатските юридически представители подчертаха, че фокусът им ще падне върху господството на Google на рекламния пазар и бизнеса с потребителски данни.

Ден по-късно Bloomberg съобщи, че съдът е издал искане за разследване на придобиванията на Google на компании за рекламни технологии като DoubleClick, практиките на компанията за събиране на данни, моделите за ценообразуване и др.

В същото време рекламният бизнес на Google се разраства. Според eMarketer тази година технологичният гигант ще прибере 20% от всички разходи за реклами в САЩ - както онлайн, така и офлайн. Google е тотален лидер в рекламата в интернет търсачките с пазарен дял от 74,6%. Очаква се компанията да оглави и цялостния американски пазар на дигитална реклама с 37,2% присъствие, което възлиза на обща стойност 48,05 милиарда долара само тази година. Facebook е на второ място с 22,1% дял, обясняват от eMarketer.

Джейсън Кинт, изпълнителен директор на Digital Content Next, търговска асоциация на компаниите за дигитално съдържание (включително CNBC и компанията майка NBCUniversal), заявява, че се радва да види щатски регулатори, съсредоточени върху някои от същите проблеми, които организацията адресира от години. По думите му най-накрая властите са показали по-голямо разбиране относно бизнеса на Google и начините, по които гигантът играе съществена роля по отношение на рекламния бизнес.

"Мисля, че регулаторите вече са готови да разберат някои от проблемите, които създава Google на рекламния пазар", коментира той пред CNBC.

В материала на Bloomberg се казва още, че разследващите искат повече информация относно политиките на Google като например изискването компаниите, които искат да рекламират на някоя от нейните платформи, да използват единствено собствените ѝ услуги и дали това притеснява клиентите.




© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2019 съгласно Общи условия за ползване

X