Законодателство

Сайтове за търсене на работа с обща позиция срещу Google

Иван Гайдаров

Двадесет и три сайтa за търсене на работа са се обърнали към комисаря по конкуренцията на ЕС с искане технологичният гигант Google да бъде заставен да изтегли инструмента си за публикуване на обяви за работа от резултатите в търсачката си, съобщава Reuters. Сайтовете, които включват британския Best Jobs Online и немските Intermedia и Jobindex, твърдят, че компанията насочва потребителите към собствената си услуга в разрез с европейското законодателство, докато техните страници се изтласкват надолу в резултатите. Съществуват и опасения в още две посоки - че в бъдеще Google може да започне да публикува реклами за своята платформа в инструментите си за търсене и че в крайна сметка може напълно да отреже сайтове за обяви за работа на трети страни.

Инструментът на Google се появява, когато потребителите използват ключови думи, свързани с често срещани позиции като "работни места в кол център" например. Въпреки че препраща към различни сайтове за обяви за работа, където реално потребителите могат да кандидатстват за търсените от тях позиции, инструментът включва свои функции като възможността за запазване на обяви , филтриране на резултатите и настройки за нотификация при поява на определени обяви.

Жалбата идва две години, след като Google беше глобена с рекордните 2,4 милиарда евро за манипулиране на резултатите в търсачката с цел приоритизиране на собствената си услуга. Въпреки че има сходства между двете оплаквания, разликата тук е, че сайтовете за обяви за работа не са напълно отстранени от проеса. Google все още отвежда потребителите до тях, за да могат да кандидатства за работа, и не предлага собствен процес за кандидатстване. Според подалите жалбата компании обаче свързването с конкурентни услуги не означава "равно третиране".

В изявление, цитирано от Reuters, от Google са категорични, че въпросният инструмент, който беше пуснат преди две години, е създаден именно в отговор на предишни оплаквания срещу компанията за нарупаване на антитръстовото законодателство. Според Ник Закрашек, старши мениджър на продуктите на Google, пък компании, предлагащи тази услуга, "са забелязали значително увеличение на броя на заявленията за работа, които получават", и че "чрез подобряване на търсенето на работа, Google е в състояние да доставя повече трафик към сайтове в мрежата и да поддържа здравословна екосистема".

И е факт, че други платформи за търсене на работа приветстваха въвеждането на този инструмент на Google. Един от тези доставчици е iCIMS. От компанията са категорични, че инструментът на технологичния гигант вече е третият по големина източник на препратки към платформата им и повишава вероятността търсещите работа да бъдат наети. За да се възползват от този трафик, сайтовете трябва да форматират своите списъци с обяви така, че алгоритмите на Google да могат лесно да ги разчетат.




© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2019 съгласно Общи условия за ползване

X