Сигурност

Facebook тренира свой AI на базата на лични потребителски статуси

Computer World

Във всеки един момент, Facebook поддържа хиляди служители от трети страни по целия свят, които използват постовете в най-голямата социална платформа и Instagram за обучението на изкуствен ителект (AI) и създаването на нови продукти. Тъй като въпросните служители обаче всъщност получават достъп до публични и лични постове на потребителите, много специалисти смятат, че това е нарушение на правилата за поверителност.

 

Според Reuters над 260 разработчици в Хайдерабад, Индия, са прекарали повече от година в етикетирането на милиони публикации във Facebook, датиращи от 2014 година. Те се интересуват главно от темата на публикацията, както и от повода за написването ѝ и намерението на автора. От интернет гиганта коментират пред агенцията, че използват тази информация, за да развият нови функции, потенциално да увеличат потребителската си база и да повишат приходите си от реклама.

В глобален мащаб Facebook има над 200 подобни проекта за етикетиране на съдържание, много от които се използват за обучение на изкуствен интелект за нуждите на компанията. Както отбелязва Reuters, това не е необичайно в света на дигиталния бизнес, тъй като много компании наемат външни специалисти за анотиране на данни, но това надали ще успокои потребителите на Facebook.

Изпълнителите, работещи в Хайдерабад, коментират пред Reuters, че виждат всичко - от текстовото съдържание на даден статус до видеоклипове, снимки и истории във Facebook и Instagram - включително тези, които не се споделят публично. Най-лошото за потребителите е, че няма изгледи тази практика да бъде преустановена, тъй като това е основна част от обучението на изкуствен интелект и разработването на продукти на компанията.

 

 





© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2019 съгласно Общи условия за ползване

X