Сигурност

Instagram – основен канал за дезинформация за руските „тролове“ през 2016 г.

Computer World

Според доклада на разузнавателната служба към американския Сенат Instagram, която е собственост на Facebook, е имала много по-централна роля в руската манипулационна кампания по време на президентските избори в САЩ през 2016 г., отколкото се смяташе преди това, съобщава Statista. Кампанията е била ръководена от руската организация, базирана в Санкт Петербург, Internet Research Agency (IRA), а целта ѝ е била реализацията на системна кампания за дезинформация и разделение на американските избиратели.

IRA е била натоварена с разпространението на невярна информация по време на изборите през 2016 г. и след това. Организацията е променила стратегията си и се преориентирала от Facebook и Twitter към Instagram, след като първите две социални платформи станаха обект на критики за това, че позволяват свободно тя да реализира плановете си за влияние.

Взаимодействията, които са постигнали публикациите на IRA в Instagram, са над 187 милиона. Във Facebook те са 77 милиона, а в Twitter - 73 милиона.





© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2019 съгласно Общи условия за ползване

X