Бизнес

Операторът А1 отчете силно тримесечие с 11,8% ръст на приходите

Владимир Владков

Много добри финансови показатели отчете А1 България за третото тримесечие на 2019 г., като общите приходи на оператора са нараснали с 11,8% годишно до 122 млн. евро, а печалбата преди данъци и амортизации EBITDA е скочила с 13,6 на сто до 49,8 милиона евро, Това показват данните от финансовия доклад на компанията майка A1 Group. Повишението на приходите само от услуги (както от фиксираната, така и от мобилната мрежа) е в размер на 11,5%, надхвърляйки 98,8 млн. евро, има увеличение и на постъпленията от продажбата на устройства.

Фиксираните услуги продължават растат и през това тримесечие, като този път ръстът е 17,1% до 30,2 млн. евро. "Основните фактори за добрите резултати са дигиталните бизнес услуги, ексклузивното спортно съдържание на каналите MAX Sport и предлагането на повече услуги на съществуващите абонати", обясняват от компанията.

Бизнесът с ИКТ решения на А1 допринася все повече за позитивните резултати на компанията, която разширява своето портфолио от дигитални решения и достига с тях до все повече клиенти. През последните три месеца телекомът е реализирал 950 ИКТ проекта при корпоративни и институционални клиенти. В резултат средният приход от фиксирана линия (ARPL) е нараснал с от 6,9% до 13,4 евро, а броят на фиксирани абонати се увеличава с 2,6% до над 1 043 500.

В мобилния сегмент също се отчита ръст, като приходите от мобилни услуги са се увеличили с 9,2% до 68,6 млн. евро, а средният месечен приход от абонат (ARPU) с 12,5% до 5,9 евро. По-високи са и приходите от продажбата на устройства, които за периода юли – септември 2019 г. са нараснали с 16,2% до 22,1 млн. евро.




© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2020 съгласно Общи условия за ползване

X