Ит Лидери

Bosch залага на IoT с изкуствен интелект, електромобилност и водородни клетки

Владимир Владков

Съчетанието от Интернет на нещата с изкуствения интелект и електрическата мобилност ще разкрият нови възможности за бизнес, заявиха от германската технологична компания Bosch на пресконференция по повод годишните резултати за 2020 г. Според изпълнителния директор на Bosch д-р Фолкмар Денер, който е и председател на УС на Robert Bosch GmbH, "компанията е преодоляла успешно първата година от пандемията. Ние сме един от победителите в прехода към електромобилност и значително разширяваме нашия софтуерен бизнес, като го свързваме с изкуствения интелект", добави д-р Денер.

Плановете на Bosch за развитие на Интернет на нещата, съчетани с изкуствен интелект

Плановете на Bosch за развитие на Интернет на нещата, съчетани с изкуствен интелект


Електромобилността се утвърждава като основен бизнес за компанията, като в тази област са предвидени инвестиции в размер на още 700 милиона евро само за тази година. Досега Bosch e инвестирала в електромобилност над 5 милиарда евро, което е позволило на компанията да увеличи с почти 40% приходите от продажби на компоненти за електрически задвижвания, или два пъти по-бързо от средния темп на пазара. Целта е до 2025 г. годишният оборот от тези задвижвания да се увеличи петкратно и да достигне около 5 милиарда евро. "Електромобилността отдавна не е залог за бъдещето. Предварителните ни инвестиции започват да се изплащат още сега", коментира изпълнителният директор на Bosch. До края на 2020 г. компанията е спечелила поръчки на обща стойност над 20 милиарда евро.

Досега Bosch e инвестирала в електромобилност над 5 милиарда евро.

Досега Bosch e инвестирала в електромобилност над 5 милиарда евро.


Клиентите стават неразделна част от развойната дейност
От Bosch заявиха, че разполагат с богата експертиза в съчетаването на свързаност (Интернет на нещата, IoT) и изкуствен интелект (AI), за да се възползват от новосъздаващата се пазарна ниша и да се превърнат във водеща AIoT компания. Прогнозите на Bosch сочат, че през следващите няколко години продуктите с изкуствен интелект ще генерират оборот на стойност няколко милиарда евро. Очаква се продажбите на свързани устройства за интелигентния дом да се удвоят от 4 милиона уреда през 2020 г. до около 8 милиона през 2021 г.

Bosch ще използва изкуствения интелект и за оценка на данните за това как клиентите използват продуктите. На тази база ще бъдат разработени и предоставени софтуерни актуализации, които създават нови функции и услуги за тези клиенти. "Свързаността на нещата ни дава информация за приложението на нещата, обясни Денер. - Това ни дава възможност непрекъснато да подобряваме нашите продукти, да ги поддържаме актуални и да предоставяме на нашите клиенти повече предимства".

В областта на видеосигурността например, видеоанализът, базиран на невронни мрежи, разкрива нови възможности. За тази цел Bosch интегрира детектори и в новите камери, и в специална AI кутия, която може да се свърже към вече инсталираните устройства. Първото приложение на тези технологии е трафик детектор, който първоначално ще открива и ще локализира превозни средства в натоварен трафик прецизно, дори при слабо осветление. "Колкото повече данни се вливат в клиентското приложение, толкова по-големи ще бъдат възможностите на изкуствения интелект, включително точното локализиране на пътно-транспортни произшествия", обясняват от Bosch.

Електрифицирането ще се развива и нови области
Глобалните усилия за борба с измененията на климата стимулират електрификацията и екологичния водород. "Електрифицирането изисква решения не само за електромобилите, но и за електрическото отопление на сградите". При електромобилността ключовите фактори за промяната са намаляващите разходи за батериите и новите стандарти за въглеродни емисии. При сградните технологии, особено по отношение на системите за отопление и климатизация, използването на термопомпи и възобновяеми енергийни източници играе все по-голяма роля.

Бизнесът с електромобилност на Bosch

Бизнесът с електромобилност на Bosch


Бизнесът на Bosch с решения, базирани на електричество, расте много по-бързо от пазара на отоплителни системи. Продажбите на термопомпи са нараснали с над 20% през 2020 г., а до 2025 г. компанията очаква те да се утроят. Обновяването на жилищните сгради, предвидено в рамките на Европейския зелен пакт, ще даде силен стимул за растеж, твърдят от Bosch и планират да се включат в този тренд, обединявайки "инвестиционния си размах, мащабните производствени мощности и експертизата си в комерсиализацията". "Само един пример: нашите продажби на особено ефективните и тихи термопомпи въздух-вода в Германия нараснаха два пъти през 2020 г.", заяви Денер.

Продажбите ни на ефективните и тихи термопомпи въздух-вода в Германия нараснаха два пъти през 2020 г., заяви д-р Денер, СЕО на Bosch.

Продажбите ни на ефективните и тихи термопомпи въздух-вода в Германия нараснаха два пъти през 2020 г., заяви д-р Денер, СЕО на Bosch.


Пазарът на горивни клетки е с потенциал за милиарди
Водородните горивни клетки са още една област, в която компанията ще се фокусира усилено. Прогнозите сочат, че към 2030 г. пазарът на екологичен водород в ЕС ще възлиза на около 40 милиарда евро, като средният годишен темп на растеж е 65%. Горивните клетки преобразуват водорода в електричество, а Bosch разработва както стационарни, така и мобилни решения за горивни клетки.

От 2021 до 2024
г. компанията планира да инвестира 1 милиард евро в технологии с горивни клетки. Още през тази година ще бъдат пуснати в експлоатация 100 стационарни централи с горивни клетки. Те ще доставят електричество на потребители като центрове за данни, индустриални производители и жилищни квартали. В края на март 2021 в центъра на германския град Бамберг бе пусната в експлоатация стационарна твърдооксидна горивна клетка, изградена от Бош в сътрудничество със Stadtwerke Bamberg, градските комунални услуги.

Според Bosch, че пазарът на мобилни горивни клетки ще достигне стойност от около 18 милиарда евро в края на десетилетието. "Разполагаме с всичко необходимо, за да бъдем лидер и на този пазар", заяви д-р Денер, Наскоро компанията създаде съвместно дружество с китайската автомобилна компания Qingling Motor Group за производство на задвижвания с горивни клетки. Тестовият автопарк от 70 камиона ще тръгне на път до края на тази година.

И критика към плановете на ЕС
Според Денер, първоначалните планове на ЕС за стандарта за емисиите Евро 7 не водят към целта за въглероден неутралитет. Той обаче изрази задоволство, че има дебатът по темата и той става все по-обективен. "Действията за опазване на климата не бележат края на двигателите с вътрешно горене. Става въпрос за края на изкопаемите горива. С електромобилността и зелената енергия автомобилният транспорт става въглеродно неутрален, същото важи и за възобновяемите горива, обясни Денер. - Той подчерта, че мобилност, неутрална към климата, е почти толкова амбициозна цел, колкото и полетът до Луната през 60-те години. Но вместо да си постави голямата цел "Човек на Луната" и да остави инженерите да решат как да я постигнат, както направи президентът на САЩ Кенеди по онова време, Европейската комисия върши нещата отзад напред. Това е сигурен начин да се пресекат алтернативните пътища за опазване на климата, заяви Денер. - Ако обществото наистина иска действия за опазване на климата, от съществено значение е да не противопоставяме технологичните си подходи, а да ги комбинираме".

От компанията са си поставили за цел да намалят до 2030 г. въглеродните емисии с 15% спрямо нивата от 2018 г., при това по цялата верига на стойността - от доставчиците до клиентите. Това означава 67 милиона тона по-малко емисии CO2. "Усилията ни със сигурност ще насочат продуктовото ни портфолио в посока на енергийната ефективност и дори към технологични промени. В бъдеще въглеродният отпечатък на доставчика или на логистичната компания ще бъде един от критериите за сключване на нови договори," категоричен е шефът на Bosch.




© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2021 съгласно Общи условия за ползване

X