Техавто

Xiaomi навлиза в сектора на електрическите автомобили

Александър Главчев

Xiaomi Corporation обяви официално, че стартира своя бизнес за интелигентни електрически превозни средства. Компанията извести за стъпката Хонконгските борси (Hong Kong Exchanges - HKEX). Бизнесът ще се управлява от изцяло притежавано дъщерно дружество на Xiaomi с първоначална инвестиция от 10 млрд. китайски юана (RMB). През следващите 10 години Xiaomi се ангажира да инвестира общо 10 милиарда щатски долара.

Лей Джун, основател, председател и главен изпълнителен директор на Xiaomi, обяви новината по време на събитие, на което бяха представени нови потребителски продукти на марката. Той ще ръководи и новото звено.

"Решението бе взето след редица обсъждания между всички наши партньори и това ще бъде последният голям предприемачески проект в живота ми, сподели Джун по време на презентацията. Готов съм да заложа цялата си лична репутация и да се боря за бъдещето на нашето умно електрическо превозно средство! Решен съм да водя екипа си да се бори за успеха на електрическото превозно средство Xiaomi." Той също така разкри, че е бил свидетел на цялостния задълбочен процес на вземане на решение на специалния екип на Xiaomi, който е включил стриктни и всеобхватни изследвания на индустрията на електрически автомобили. През последните 75 дни са проведени 85 срещи с над 200 експерти от индустрията, четири вътрешни дебата и две заседания на борда.

Във вътрешно писмо до служителите Лей Джун заявява, че Xiaomi има специални и уникални предимства в производството на автомобили:

  1. Умните електрически превозни средства коренно трансформират бизнес модела на традиционната автомобилна индустрия, а Xiaomi има най-дълбоко разбиране за хардуерния бизнес модел на интернет услуги;
  2. Xiaomi има най-богатия опит в интеграцията на софтуер и хардуер и най-задълбоченото производствено ноу-хау в интернет индустрията;
  3. Xiaomi има интелигентна екосистема, която е най-голямата по отношение на мащаба, най-диверсифицирана по отношение на продуктовата категория и най-активна по отношение на потребителските връзки;
  4. Xiaomi разполага с множество основни технологии, които могат да бъдат приложени към бизнеса с интелигентни електрически превозни средства;
  5. Xiaomi е широко разпознаваема марка, която има силна потребителска база, като среща доверие и подкрепа от своите Mi фенове по целия свят;
  6. Xiaomi разполага със стабилни парични ресурси, които позволяват на компанията да инвестира уверено.

Умните електрически превозни средства представляват една от най-големите бизнес възможности през следващото десетилетие и са незаменим компонент в интелигентния начин на живот, подчерта още Джун. Влизането в този бизнес е естествено продължение на разширяването на нашата интелигентна AIoT екосистема. Така изпълняваме нашата мисия да позволим на всички по света да се радват на по-добър живот чрез иновативни технологии."





© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2021 съгласно Общи условия за ползване

X