Vr/ar/xr

Пазарът на AR/VRще скочи 4 пъти до 2023 г., достигайки $124.4 млрд.

Владимир Владков

Само за няколко години добавената реалност (AR) и виртуалната реалност (VR) се превърнаха в една от най-големите технологични тенденции с милиони потребители както в потребителския сектор, така и при бизнеса. От видеоигрите до поддържането на критични бизнес функции, приложенията за AR и VR намериха приложение на различни пазари.

Според данните, представени от BuyShares.co.uk, се очаква глобалният пазар на AR, VR и смесена реалност (MR) да продължи да расте и да достигне стойност от $124,4 млрд. до 2023 г., което е увеличение от 305% за две години.

Потребителите са изхарчили за AR/VR технологии над $6.3 млрд.

Индустриите за AR и VR се развиват с бързи темпове. Въпреки че използването на VR се разраства на различни пазари, VR игрите и VR видеоклиповете държат най-голям дял от сценариите на използване, като през 2023 г. само в тези области се очаква да бъдат похарчени $20,8 млрд.

Приложенията за AR вече излязоха от най-популярните примери - филтрите в Snapchat и Pokemon Go. От приложения за смартфони, насочени към отделния потребител, до по-сложни инструменти за визуализация на данни, използвани от предприятията за интерпретация на анализ на големи данни, технологията AR намери приложение в различни индустрии. Нарастващият пазар на периферни изчисления и 5G свързаност направиха технологията много по-жизнеспособна, позволявайки на потребителите да открият ново поколение AR приложения.

През 2021 г. се очаква глобалният пазар на AR, VR и MR да достигне стойност от $30,7 млрд., показва проучването на BCG. До края на следващата година този обем ще скочи до $58,7 млрд. Очаква се обаче през следващите години да станем свидетели на още по-впечатляващ ръст в използването на AR, VR и MR. През 2023 г. общият пазар се очаква да нарасне с още $65,7 млрд. До 2025 г. стойността на тези пазари ще скочи до почти $300 млрд.

Докладът на IDC за добавената и виртуалната реалност разкрива, че крайните потребители ще хар чат най-много за AR / VR продукти. През 2020 г. именно те са похарчили $6,3 млрд. за AR / VR устройства и решения, повече от всички останали сегменти взети заедно. Сегментът за дистрибуция и услуги се класира на второ място с $1,9 млрд. Производството, публичният сектор и инфраструктурата следват съответно с $1,6 млрд., $1,5 млрд. и $380 млн.

Доставките на AR/VR шлемове ще достигнат $26.5 млн. през 2023 г.

Очаква се нарастващата употреба на добавена и виртуална реалност да доведе до впечатляващ ръст в доставките на AR / VR "каски" през следващите години. Едно от основните приложения на VR шлемовете е за игри, тъй като позволяват на геймърите цялостно потапяне в играта.

През 2020 г. около в света са доставени 5,5 милиона AR / VR шлемове и слушалки, разкриват данните на TrendForce и Statista. Анализът по доставчици показва, че Oculus Quest 2 на Facebook и PlayStation VR на Sony са водещите VR продукти през миналата година. През четвъртото тримесечие на 2020 г. повече от един милион броя Oculus Quest 2 са доставени в целия свят. PlayStation VR следва със 125 000 продадени бройки за този тримесечен период.

Прогнозите на Statista и TrendForce сочат огромен растеж на продажбите на AR и VR шлемове през следващите години, като двете технологии се очаква да продадат над 26 милиона бройки през 2023 г. Търсене ще продължи да расте, така че продадените бройки ще достигнат 43,5 милиона през 2025 г.

През следващите години ще нараства и търсенето на AR очила. Технологията за интелигентни очила вече напредва в сектори като производството, логистиката и полевите услуги. Проучване на Deloitte показва, че над 90% от големите индустриални компании днес използват или оценяват нуждата от смарт очила в своите предприятия.

През 2020 г. около 250 хиляди AR очила са били доставени в света. Този брой ще скочи до 410 хиляди през тази 2021 г. През 2025 г. световните доставки на AR очила ще се увеличат до 2.1 милиона, сочат прогнозите.

Снимка на TonyVT от Pixabay




© Ай Си Ти Медиа ЕООД 1997-2021 съгласно Общи условия за ползване

X